اجتماعی

لیست خدمات پلیس +10، انجام 7 خدمت از طریق دفاتر پلیس +10

سوال در مورد وضعیت غیرقانونی خودرو

یکی از خدماتی که دفاتر پلیس +10 ارائه می کنند وضعیت خلافی خودرو است. شما می توانید با مراجعه حضوری به شعب مختلف یا با استفاده از روش های پیاده روی، وضعیت خلافی خودرو خود را استعلام کنید. +10 پلیس راه های مختلفی را برای رسیدگی و پرداخت تخلفات خودرو آماده کرده است که در ادامه به مهم ترین آنها اشاره می کنیم.

سوال از طریق پیامک: برای این کار کافیست شماره VIN درج شده روی کارت خودرو را به شماره 1101202020 ارسال کنید و پس از ارسال کد، مبلغ خلافی به اضافه تعداد تخلفات و آخرین تاریخ به روز رسانی خلافی خودرو، متوجه خواهید شد. یک اس ام اس دریافت کنید خواهد بود هزینه درخواست و پرداخت تخلف از طریق پیامک 350 تومان می باشد که از هزینه سیم کارت کسر می شود و در صورت عدم شارژ سیم کارت شما پیامک برای شما ارسال نخواهد شد.

سوالات مراجعه به دفاتر پلیس +10: اگر در تهران هستید می توانید به پلیس +10 تهران مراجعه کنید. دفاتر +10 را در مناطق مختلف خواهید یافت. برای مثال اگر در جنوب تهران هستید می توانید به راحتی با مراجعه به پلیس +10 جنوب تهران وضعیت خلافی خودرو خود را استعلام کرده و آن را پرداخت کنید.

تمدید یا صدور گواهینامه

از جمله خدمات ارائه شده توسط پلیس +10، اعطای و تمدید مجوز می باشد. برای اخذ گواهینامه رانندگی، گذراندن آزمون های عملی و تئوری جهت صدور گواهینامه الزامی است. همچنین در صورت منقضی شدن گواهینامه می توانید از طریق دفاتر پلیس +10 گواهینامه خود را پیگیری و تمدید کنید.

چگونه از وضعیت گواهینامه خود مطلع شویم؟

با ارسال عدد 1 به سامانه 1100 می توانید وضعیت گواهی را بررسی کنید با ارسال عدد 1 به سامانه مذکور خدمات پلیس +10 برای شما آغاز می شود. در صورتی که قبلا از خدمات ارائه شده در این سامانه استفاده کرده باشید، پیغامی دریافت خواهید کرد که از شما می خواهد صحت اطلاعات را بررسی کنید و می توانید با ارسال عدد 0 این کار را انجام دهید.

به این ترتیب می توانید از وضعیت گواهینامه خود مطلع شوید. خدمات این سامانه به گواهینامه محدود نمی شود و با استفاده از آن می توانید به تعداد زیادی از خدمات پلیس مانند گواهینامه رانندگی، گواهی سوء پیشینه و موارد دیگر دسترسی داشته باشید. هزینه استفاده از این سامانه برای هر پیامک 100 تومان می باشد.

صدور کارت سوخت

اگر قصد ثبت نام کارت سوخت و گرفتن سهمیه بنزین را دارید باید به این دفاتر مراجعه کنید. برای صدور و پیگیری کارت سوخت خود از طریق پلیس +10 اقدام کنید. خیلی ها هستند که نمی دانند برای دریافت کارت سوخت به کدام اداره مراجعه کنند. برای درخواست کارت سوخت کافیست به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنید.

بدیهی است مالکانی که اطلاعات خود را در سامانه دولت همراه ثبت کرده و در تماس های قبلی شماره کارت اعتباری خود را ارائه کرده اند، نیازی به ثبت نام مجدد برای دریافت کارت سوخت از طریق دفاتر پلیس ندارند و بر اساس آن وصیت نامه کارت سوخت برای آنها صادر می شود. اطلاعات دریافت شده و از طریق شرکت پست جمهوری اسلامی به آنها تحویل داده خواهد شد.

صدور گواهی پروانه کسب

لیست خدمات پلیس +10 انجام 7 خدمت از طریق دفاتر پلیس +10

یکی دیگر از خدمات ارائه شده توسط پلیس +10 اعطای جواز کسب است. جواز کسب، مجوز مهمی است که صاحبان مشاغل باید آن را دریافت کنند.

در صورت نداشتن جواز کسب، امکان ایجاد محدودیت در کسب و کار، ایجاد مشکلات حقوقی و پلمپ کسب و کار تا زمان دریافت گواهی پروانه کسب وجود دارد. بنابراین اگر قصد راه اندازی کسب و کار را دارید، دریافت گواهی جواز کسب پیشنهاد می شود.

یکی از خدمات پلیس +10 صدور گواهینامه می باشد که می توانید با مراجعه به نزدیکترین دفاتر پلیس نسبت به پیگیری آن اقدام نمایید.

صدور گواهینامه بدون سابقه بد

یکی دیگر از خدمات ارائه شده توسط پلیس +10 صدور گواهی عدم سوء پیشینه می باشد که متقاضیان می توانند با مراجعه به کلیه دفاتر پلیس +10 درخواست خود را جهت صدور گواهی عدم سوء پیشینه ثبت نمایند. برای دریافت این گواهی به مدارک زیر نیاز دارید:

  • قطعه عکس سه از چهار: بهتر است یک عکس جدید ارسال کنید. عکس باید رنگی، تمام رخ، بدون عینک و زمینه سفید باشد. برای خانم ها باید شئونات اسلامی رعایت شود و عکس بدون آرایش باشد.
  • پرداخت گواهی حسن گذشته که حدود 50 هزار تومان است و در صورت نیاز به نسخه دوم و سوم حدود 15 هزار تومان به مبلغ قبلی اضافه می شود. هزینه باید از طریق دستگاه کارتخوان اداری پرداخت شود.
  • اخذ و تکمیل معرفی نامه از کشور مبنی بر درخواست گواهی عدم سوء پیشینه یا تکمیل پرسشنامه در خصوص گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه اصل کارت ملی، شناسنامه و کپی آنها
  • ارائه آدرس و کد پستی صحیح محل سکونت

توجه: در صورتی که قصد دریافت گواهی عدم سابقه کار برای سفارت یا دفتر خارج از کشور را دارید، باید پاسپورت خود و کپی صفحه اول را به همراه مدارک ذکر شده نیز ارسال کنید.

خدمات استخدام

لیست خدمات پلیس +10 انجام 7 خدمت از طریق دفاتر پلیس +10

یکی از قوانین مهم در ایران خدمت سربازی برای تمامی مردان بالای 18 سال است. برای تعیین تکلیف خدمت سربازی باید با پلیس +10 تماس بگیرید. با مراجعه به دفاتر پلیس می توانید از خدمات ارائه شده توسط این دفاتر استفاده کنید.

از جمله خدمات استخدامی ارائه شده توسط پلیس +10 امکان پیگیری انواع معافیت های سربازی برای افراد مختلف از جمله استثنا برای سربازان فراری

صدور و تمدید گذرنامه

اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید نیاز به ویزا یا پاسپورت دارید که خدمات مربوطه توسط پلیس +10 به عموم مردم ارائه می شود. برای گرفتن پاسپورت باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • اصل شناسنامه و کارت ملی
  • عکس بیومتریک بدون کلاه، کراوات، عینک، آرایش و غیره.
  • ارائه کارت شناسایی عکس دار برای افراد بالای 15 سال
  • ارائه دفترچه بیمه و گواهی اشتغال به کار برای افراد بالای 18 سال
  • کودکان زیر 6 سال باید در کلانتری +10 حضور داشته باشند.

صدور بیمه نامه حوادث برای مسافران خارجی

یکی دیگر از خدمات پلیس +10 ارائه بیمه حوادث برای مسافران خارجی است که از طریق تمامی دفاتر پلیس +10 قابل انجام است.

لیست خدمات پلیس +10 در این مطلب آورده شده است. لازم به ذکر است برخی از خدمات ارائه شده مانند درخواست تخلفات وسایل نقلیه موتوری به صورت حضوری نیز ارائه می شود و نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر نیست.

دکمه بازگشت به بالا