اجتماعی

صفر تا ۱۰۰ صدور گذرنامه و برگ تردد برای راهپیمایی اربعین/ تمهیدات پلیس برای کاهش ازدحام جمعیت

سخنگوی فراجا نحوه ارائه خدمات گذرنامه و کارت سفر، ساعات کاری مراکز ارائه دهنده این خدمات و دلایل شلوغی برخی از مراکز را تشریح کرد.

سردار مهدی حاجیان در گفت وگو با باراناخبر. وی با اشاره به ازدحام جمعیت در مراکز متعددی که با خدمات گذرنامه ای سروکار دارند، گفت: پلیس در این زمینه اقدامات ویژه ای انجام داده و با توجه به اینکه امسال پیش بینی می شد حدود چهار میلیون نفر در راهپیمایی اربعین شرکت کنند، مدت هاست. پیش از این اعلام کرده بودیم که شهروندان برای تمدید یا اخذ گذرنامه به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند. در حال حاضر هر چه به اربعین نزدیک می شویم، مراجعات برای خدمات گذرنامه افزایش می یابد. در این راستا اقداماتی را برای ارائه خدمات بهتر به متقاضیان انجام داده ایم.

وی درباره جزئیات این اقدامات نیز گفت: یکی از این اقدامات صدور کارت گردش ویژه اربعین است. این تصمیم با توجه به استقبال گسترده شهروندان برای اخذ گذرنامه و شرکت در مراسم اربعین حسینی اتخاذ شده است و شهروندان متقاضی گذرنامه که قبلاً فاقد گذرنامه بوده و یا قبل از 16 شهریور 1392 برای آنها گذرنامه صادر شده است، می توانند اقدام کنند. برای خدمات فقط به “دفاتر پلیس + 10” مراجعه کنید. متقاضیان می توانند با در دست داشتن «کارت ویژه اربعین» به عنوان سند سفر و به جای گذرنامه از مزایای سفر برون مرزی یکباره به مقصد حرم مطهر در ایام اربعین امسال با هزینه ای برابر بهره مند شوند. در یک دهم پاسپورت های معمولی

به گفته سخنگوی فراجا، برای دریافت این کارت های تردد ویژه اربعین باید به دفاتر پلیس +10 یا سایت epolice.ir مراجعه و از مراجعه به مراکز صدور گذرنامه برای صدور گردش کارت ویژه خودداری کنید.

وی افزود: موضوع دیگر معرفی آنلاین اعتباری برای گذرنامه هایی است که بعد از 6 شهریور 1391 صادر شده است، در مورد افرادی است که گذرنامه آنها بعد از 15 شهریور 1392 صادر شده و اعتبار آنها منقضی شده یا شش ماه یا بیشتر از آنها باقی مانده است. این افراد در صورت داشتن گذرنامه معتبر می توانند در ایام اربعین امسال به دفاتر صدور گذرنامه مراجعه و از مزایای یک بار عزیمت به مقصد عتبات عالیات برخوردار شوند.

حاجیان افزود: تلاش کرده ایم این خدمات را بر بستری هوشمند ارائه کنیم، از این رو با نصب نرم افزار پلیس من، شهروندان می توانند با استفاده از این سامانه از خدماتی که باید از دفاتر پلیس +10 دریافت کنند نیز بهره مند شوند.

مدارک لازم جهت اخذ پاسپورت و سند مسافرتی

وی درباره مدارک لازم برای دریافت این خدمات نیز گفت: اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه باید نزد متقاضیان باشد.

سخنگوی فراجا در خصوص ازدحام بیش از حد مراکز نیز اظهار داشت: به منظور کاهش ازدحام، ساعت کاری ادارات پلیس +10 افزایش یافته و خدمات از ساعت 8 الی 18 ارائه می شود. خدمات گذرنامه نیز افزایش یافته است. ضمناً این دفاتر روزهای جمعه از ساعت 9 صبح تا 16 باز هستند. در مراکز صدور گذرنامه نیز ساعات کاری افزایش یافته و خدمات با سرعت بیشتری انجام می شود. همچنین تعداد مراکز صدور گذرنامه در تهران و برخی شهرستان ها افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش پلیس کاهش زمان مراجعه کنندگان است، گفت: تمام تلاش خود را می کنیم تا مردم زمان کمتری برای دریافت این خدمات صرف کنند. عملکرد پلیس نیز نشان می دهد که اقدامات با سرعت بیشتری در حال انجام است به طوری که خدمات گذرنامه ای در ایام منتهی به اربعین امسال نسبت به سال قبل بیش از 400 درصد افزایش نشان می دهد. یک نکته حضور افراد برای پیگیری است. اعلام کردیم که برگه های تیراژ پست می شود اما دیدیم که برخی از عزیزان توقع روند اداری را ندارند و فکر می کنند با حضور در صحنه سریعتر خدمات را دریافت می کنند زیرا باعث ازدحام مردم می شود.

صدور بیش از 1600000 گذرنامه و مدارک سفر

سخنگوی فراجا درباره خدمات ارائه شده توسط پلیس برای صدور گذرنامه و کارت گردش ویژه اربعین نیز گفت: تاکنون بر اساس آمار ما 350 هزار مجوز ویژه برای اربعین صادر شده است که از این تعداد 310 هزار گذرنامه توسط وی تحویل داده شده است. به زودی برای متقاضیان ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه بر اساس برآوردها حدود 500 هزار نفر برای دریافت مجوزهای ویژه اقدام می کنند، گفت: تا فردا و پس فردا کارت های ویژه اربعین به متقاضیان تحویل داده می شود.

سخنگوی فراجا در خصوص تعداد گذرنامه های صادر شده اظهار داشت: از ابتدای مرداد ماه یک میلیون و 348 هزار گذرنامه و بالغ بر 350 هزار مجوز ویژه صادر شده است و همکارانم در پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا از ساعت 22 در حال فعالیت هستند.

در این زمینه بیشتر بخوانید:


تحویل بیش از 300000 بلیط ترافیک به اداره پست


مدت اعتبار بلیط های ترافیکی اربعین چقدر است؟


نحوه ارسال بلیط به اربعین چگونه است؟


مقررات و شرایط تمدید اعتبار گذرنامه و صدور کارت سفر اربعین

حاجیان همچنین درباره آن دسته از کلانتری های 10+ که ممکن است به متقاضیان خدمات ارائه نکنند، گفت: تمام کلانتری های 10+ باید خدمات رسانی کنند و از مردم می خواهم در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق بازرسی در محل به سامانه 197 اطلاع دهند. با آن مقابله کنید و با آن مقابله کنید.

آدرس هفت مرکز خدمات گذرنامه در تهران

سخنگوی فراجا همچنین با اشاره به افزایش تقاضای شهروندان برای دریافت خدمات مرتبط با گذرنامه نسبت به اضافه شدن دو مرکز جدید برای ارائه این خدمات هشدار داد و گفت: با توجه به استقبال گسترده شهروندان برای اخذ یا تمدید گذرنامه به منظور مشارکت در راهپیمایی اربعین حسینی علاوه بر مرکز صدور گذرنامه فرجه در خیابان ستارخان و دو مرکز در خیابان شهید مطهری تقاطع کوه نور و شهر ری، دو مرکز دیگر در تهران برای ارائه خدمات مرتبط با گذرنامه ایجاد شده است. برای این منظور متقاضیان دریافت خدمات گذرنامه می توانند به پایگاه 2 و 2 پلیس امنیت عمومی مجتمع فرماندهی انتظامی واقع در بزرگراه شهید همت غرب، بعد از بزرگراه ستاری، جاده شهید کامران کبیری طامه (شاهین)، جاده بهار و جاده مراجعه کنند. پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی واقع در میدان نبوبوت، مجاور کلانتری 127 نارمک، دو مرکز دیگر نیز در ورامین و شهریار در شرق و غرب استان تهران این خدمات را به شهروندان ارائه می دهند.

وی افزود: متقاضیان توجه داشته باشند در صورت واجد شرایط بودن برای دریافت کارت تردد ویژه اربعین به دفاتر پلیس +10 مراجعه و درخواست خود را برای دریافت کارت تردد در این دفاتر ثبت کنند. دفاتر پلیس مهاجرت و گذرنامه برای ارائه خدمات مربوط به صدور یا تمدید گذرنامه وجود دارد.

اخبار پیاده روی اربعین را از (اینجا) بخوانید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا