اجتماعیکسب و کار برتر ایرانی

مهاجرت به نروژ از طریق کارآفرینی

مهاجرت به نروژ از طریق کارآفرینی

یکی از بهترین روش‌ها برای اخذ اقامت در این کشور است. اقتصاد نروژ بر پایه منابع طبیعی مانند نفت و گاز، آبزی پروری و … استوار است. این کشور بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است تا از طریق سرمایه‌گذاری به اقامت در نروز دست یابند. شاخص‌های از جمله میزان تولید ناخالص داخلی، نرخ مصادره اموال و نرخ کنترل فساد نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری در این کشور پرسود و قابل اطمینان است.

مهاجرت به نروژ:  یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی در شمال غربی اروپا است شمال غرب و جنوب این کشور توسط آب احاطه شده و از شرق با سوئد، فنلاند و روسیه همسایه است. پایتخت نروژ شهر اُسـلو است که بزرگترین شهر آن نیز محسوب می‌شود. این کشور از اعضای سازمان ملل متحد، ناتو، حوزه شنگن، حوزه اقتصادی اروپایی، WTO و شورای اروپا است اما به عضویت اتحادیه اروپا درنیامده است. آرامش، امنیت، اقتصاد قوی و رفاه اجتماعی بالا بسیاری را به مهاجرت و زندگی در این کشور علاقه‌مند کرده است. سرمایه‌گذاری در نروژ یک از راه‌های مهاجرت به این کشور اروپایی است که در این مطلب به آن می‌پردازیم.

نروژ از اقتصاد قدرتمندی برخوردار است و شهروندان آن زندگی در بهترین سطح کیفیت را تجربه می‌کنند. به همین دلیا این کشور یکی از مقاصد محبوب برای زندگی و سرمایه‌گذاری تبدیل شده است. سرمایه‌گذاری در نروژ با محدودیت‌هایی رو به رو است اما در زمینه‌های موجود می‌توان سرمایه‌گذاری کرد و علاوه بر سود خیلی خوب، اقامت این کشور را نیز به دست آورد.

 به طور کلی سرمایه گذاری در این کشور به صورت خرید ملک، ثبت شرکت و یا اوراق قرضه انجام پذیر خواهد بود. یک از روش های سرمایه گذاری نروژ از طریق ثبت شرکت محدود عمومی است که نیاز به یک میلیون کرون هزینه اولیه دارد که پرداخت کامل آن برای ثبت شرکت ضروری است و نیاز به حداقل یک سهامدار و چندین هیئت مدیره دارد. روش های دیگری نیز در گروه نروژ قرار دارد که به عنوان ثبت شعبه شرکت خارجی محسوب می شود. به این معنی که شما می توانید نقش یک شعبه از یک شرکت مادر را ایفا نمایید.

 خرید ملک یکی از روش‌های پرسود سرمایه‌گذاری در نروژ است. اشخاص خارجی در این کشور اجازه خرید ملک دارند و منعی در این خصوص وجود ندارد. البته بنا بر بررسی‌های صورت گرفته و اطلاعیه صندوق بین‌المللی پول، نروژ در جایگاه دوم حباب مسکن در دنیا است و نه تنها خرید بلکه اجاره ملک نیز گران‌تر از نرخ معمول است. شهر اسلو بالاترین قیمت املاک مسکونی، یعنی بیش از 75 هزار کرون (واحد پول نروژ) برای هر متر مربع، را دارد در حالی که قیمت میانگین کشور برای هر متر مربع حدود 46 هزار کرون است.

برای سرمایه‌گذاری در نروژ از طریق خرید ملک، فرآیند به این صورت است که ابتدا باید درخواست خرید ملک را ارائه دهید و در مناقصه آن ملک شرکت کنید. در صورت عدم موفقیت، می‌توانید برای خرید ملک دیگری اقدام کنید. متقاضیانی که قصد دارند از طریق سرمایه‌گذاری در نروژ با خرید ملک اقامت این کشور را دریافت کنند، باید ملک خریداری شده را تا 5 سال حفظ کنند.

 خرید اوراق قرضه یک سرمایه‌گذاری کم ریسک بدون به خطر انداختن سرمایه یا مشارکت در یک شرکت تجاری است. خرید اوراق قرضه به عنوان سرمایه‌گذاری در نروژ به دو صورت قابل بازگشت و بدون بازگشت امکان‌پذیر است. در نوع سرمایه قابل بازگشت، سرمایه‌گذار باید مبلغ مورد نظر را ۵ سال سپرده‌گذاری کند و پس از این مدت مبلغ اصلی به او باز می‌گردد. در این مدت سرمایه‌گذار می‌تواند برای اقامت در نروژ اقدام کند. نوع دوم خرید اوراق قرضه به این شکل است که دولت مبلغی را اعلام می‌کند و سرمایه‌گذار مبلغ تعیین شده را به دولت می‌پردازد.

ثبت شرکت یکی از انواع سرمایه‌گذاری در نروژاست که به سه شکل ثبت شرکت با مسئولیت محدود، ثبت شرکت عمومی و ثبت شعبه شرکت خارجی صورت می‌گیرد.

دریافت اقامت با سرمایه‌گذاری در نروژ از طریق ثبت شرکت به این صورت است که ابتدا اقامت یک ساله به سرمایه‌گذاراعطا می‌شود و پس از آن در صورتی سودآوری شرکت برای نروژ، سرمایه‌گذار می‌تواند دوسال دیگر اقامت خود را تمدید کند. پس از 5 سال اقامت دائم برای این افراد امکان‌پذیر است.

 همانطور که اشاره شد، اقتصاد کشور نروژ بسیار قوی و حوزه‌هایی فعالیت این کشور محدود است. برای شروع سرمایه‌گذاری در نروژ از طریق کارآفرینی نیازی به اقامت در این کشور ندارید. سرمایه‌گذاران می‌توانند در حوزه‌هایی که این کشور در ان قوی است بویژه کشتی‌سازی، پتروشیمی و فناوری اطلاعات کارآفرینی کند. لازم است سرمایه‌گذار از قبل شرایط زمینه کاری را بررسی کرده باشد و یک طرح تجاری دقیق و قوی به اداره تجارت نروژ ارائه دهد تا مورد بررسی قرار بگیرد. سرمایه مورد نیاز برای شروع کارآفرینی در نروژ حدود صد هزار یورو است

سرمایه‌گذاری در نروژ به روش کارآفرینی می‌تواند اقامت دائم و حتی تابعیت این کشور را به دنبال داشته باشد. برای دریافت اقامت دائم از طریق کارآفرینی لازم است 5 سال در نروژ حضور داشته باشید و در صورت سوددهی کسب و کار خود، هرساله ویزای خود را تمدید کنید. پس از دریافت اقامت دائم و فعالیت در این کشور امکان دریافت تابعیت و پاسپورت نروژی برای سرمایه‌گذاران فراهم است.

 یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری در نروژ که تنوع بیشتری نسبت به موارد گفته شده دارد، خود اشتغالی یا فعالیت حرفه‌ای فردی است که منجر به اقامت سرمایه‌گذار خواهد شد. با این روش سرمایه‌گذاران این فرصت را دارند تا در زمینه‌های مختلف فعالیت کنند. در اینجا چند مورد از پردرآمدترین کسب و کارها را معرفی می‌کنیم.

کسب و کار املاک و مستغلات در نروژ بسیار پرسود است و یک حرفه همیشگی برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود. بنابراین اگر به دنبال سود بسیار هستید می‌توانید یک بنگاه املاک و مسکن داشته باشید. علاوه بر این راه‌اندازی یک فروشگاه زنجیره‌ای در هر یک از شهرهای نروژ، به خصوص در مناطق تفریحی، سودآوری فوق‌العاده‌ای دارد. تنها کاری که برای ماندگاری در این کسب و کار باید انجام دهید این است که مرتب فروشگاه را از مواد غذایی و کالاهای خانگی پر کنید.

فروشگاه محصولات فناوری یکی دیگر از مشاغل پردرآمد در نروژ است. اگر فروشگاه پر از برندهای موبایل، تبلت، لپ تاپ، رایانه، دوربین‌های فیلمبرداری، لوازم جانبی و غیره باشد، مشتریان و سوددهی فروشگاه تضمین است. حتی می‌توانید در فروشگاه به تعمیر این وسایل نیز بپردازید. از دیگر مشاغلی که موفقیت در آن حتمی است و می‌تواند راهکار سرمایه‌گذاری در نروژ باشد، راه‌اندازی یک رستوران یا فروشگاه غذاهای دریایی است؛ زیرا نروژی‌ها علاقه زیادی به غذاهای دریایی دارند و اگر محل کار در مرکز شهر باشد، فروش و در نتیجه سودآوری بسیار خوب خواهد بود.

 سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی به طور کلی ریسک بالایی دارد و دلیل اصلی این است که از ابتدا باید مبلغ هنگفتی سرمایه‌گذاری شود. سرمایه‌گذاری در نروژ هم از این قاعده مستثنی نیست. تنها راه چاره و اطمینان از آینده سرمایه‌گذاری، شناخت هرچه بیشتر محیط، زمینه‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال و به طور کلی اقتصاد این کشور است. حضور در این کشور برای مدتی و مشورت با متخصصان مهارت در این حوزه می‌تواند در تصمیم‌گیری بهتر و مطمئن مفید باشد.

برای شروع کسب‌ و کار در نروژ، ابتدا باید یک طرح تجاری دقیق شامل هدف‌ها و هزینه‌های سرمایه‌گذاری آماده کنید. فراهم کردن سرمایه مورد نیاز اصلی ترین شرط برای این کار است. طرح تجاری سرمایه‌گذار در مراحل ابتدایی اقدام شما برای سرمایه‌گذاری در نروژ باید به تایید اداره تجارت این کشور برسد. اگر قصد اقامت در این کشور را دارید، یادگیری زبان نروژی و تسلط بر آن از الزامات این فرآیند است. دلیل آن این است که فرد باید توانایی برقراری ارتباط با شهروندان دیگر را داشته باشد.

افراد زیادی هستند که برای اطمینان از سرمایه‌گذاری در نروژ به شیوه‌های دیگر نظیر تحصیل و اشتغال به این کشور مهاجرت می‌کنند و پس از آشنایی با شرایط، بررسی کامل حوزه‌های مختلف کسب و کار و تجربه حضور در این کشور، اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند.

 سرمایه‌گذاری در هر کشوری مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد و سرمایه‌گذار با اطلاع از این ویژگی‌ها می‌تواند تصمیم درست‌ بگیرد و به بهترین نحو سرمایه‌گذاری کند. سرمایه‌گذاری در نروژ به دلیل اقتصاد قوی این کشور از مزایای زیادی برخوردار است که نمونه‌هایی از آن را ذکر می‌کنیم.

اقتصاد قوی و زیر ساخت‌های نروژ، محیطی بسیار عالی و پایدار برای راه‌اندازی کسب و کار در زمینه‌های مختلف ایجاد کرده است. بانک جهانی کشور نروژ در جایگاه هشتم جهان قرار دارد و بخش‌های مالی و بانکی این کشور و همچنین قانون آن بسیار قدرتمند عمل می‌کنند. سیستم و محیط سیاسی این کشور با ثبات، سالم و شفاف است و تاثیر خوبی بر شرایط زندگی و اقتصاد آن دارد. بازار داخلی نروژ گسترده نیست اما پتانسیل آزمایش و تولید محصولات و صادرات به کشورهای شمال اروپا و غرب روسیه را دارد.

معایبی نیز برای سرمایه گذاری در نروژ بیان شده است که در کنار مزایای اقتصادی این کشور قابل توجه است. اقتصاد نروژ گستردگی و تنوع ندارد و به شدت به قیمت نفت وابسته است. به دلیل وضعیت جغرافیایی خاص این کشور، هزینه تدارکات و زیربنا در آن بسیار بالا است. علاوه بر این، نروژ قوانین و مقررات بسیار سختگیرانه دارد و این مساله افزایش دستمزد در این کشور را به دنبال داشته است.

انگلستان از شرکای اصلی اقتصادی کشور نروژ است و اقتصاد نروژ مانند کشورهای دیگر به شریک‌های اقتصادی آن وابسته است. با خارج شدن انگلستان از بازار نفتی، این احتمال وجود دارد که شرایط سختی برای نروژ به وجود بیاید.

دکمه بازگشت به بالا