اجتماعی

منطقه ۲۲ به ۳۴ میلیون متر مکعب آب نیاز دارد

شهردار منطقه 22 اظهار داشت: وضعیت فعلی منابع آب برای آبیاری فضای سبز منطقه 22 حدود 22 میلیون متر مکعب است ، در حالی که برای آبیاری این منطقه از 3 هزار هکتار ، 34 میلیون متر مکعب آب مورد نیاز است که می تواند 10 عیار هزینه کند. میلیون متر ساخته می شود مکعب آن را تأمین می کند.

به گزارش باراناخبر ، علی نظرپور ، شهردار منطقه 22 با بیان اینکه مسئله آب و فضای سبز منطقه 22 بسیار مهم است ، گفت: فضای سبز منطقه 22 حدود 3 هزار هکتار است که کمتر از 6000 هکتار و 18000 هکتار مساحت. از نظر سرانه فضای سبز قابل توجه و قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه حفظ و پایداری این فضای سبز و توسعه آینده آن نیاز به تأمین آب دارد ، افزود: تلاش ها در این زمینه از سال 1390 آغاز شده و پس از 9 سال با یک تفاهم نامه با شرکت منطقه ای از آب ، این مهم نتیجه نهایی این بود که ظرف 4 ماه منجر به فسخ قرارداد می شود ، در واقع مدت زمان 4 ماه برای پیشبرد آن است و پس از آن فسخ قرارداد را خواهیم داشت.

به گفته نوذارپور ، این امر آبیاری فضای سبز را از استفاده از آب خام به آب غیر متعارف و فاضلاب تصفیه شده تغییر می دهد.

نوذارپور با بیان اینکه زمین پنج هکتاری این تصفیه خانه در مجتمع خارگوش دره با آب و فاضلاب در اختیار شهرداری قرار گرفته است ، افزود: خیر. در عوض ، شرکت آب و فاضلاب متعهد شد در مرحله اول یک شبکه فاضلاب و تصفیه خانه 44 کیلومتری احداث کند. پس از ساخت کارخانه تصفیه به مدت 25 سال ، هر ساله 10 میلیون متر مکعب آب آبیاری برای فضای سبز منطقه به صورت رایگان در اختیار شهرداری قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه وضعیت فعلی آبیاری فضای سبز در منطقه حدود 22 میلیون متر مکعب در سال است ، افزود: در حالی که آبیاری 3 هزار هکتار فضای سبز در منطقه به 34 میلیون متر مکعب آب نیاز دارد ، بنابراین این کارخانه تصفیه خانه در حال حاضر تامین می شود. همه نیازهای منطقه نه

براساس وب سایت شهر ، شهردار منطقه 22 ادامه داد: در افق 30 ساله 50 میلیون متر مکعب آب برای آبیاری فضای سبز منطقه مورد نیاز است و ساخت سه تصفیه خانه دیگر در منطقه در دستور کار است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا