اجتماعی

اجرای طرح آبخیزداری در یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مراتع کشور

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: امسال این سازمان طرح‌های آبخیزداری را در یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مناطق کوهستانی کشور اجرا می‌کند.

به گزارش باراناخبر، مسعود منصور نسب نیسیان در حاشیه افتتاح سد خاکی شهید سجد حسن طباطبایی در روستای برزاوند اردستان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: علاوه بر 2500 میلیارد دلار، طرح مدیریت آبخیزهای کشور نیز انجام شده است. تایید شده. امسال پیش بینی کرد

وی افزود: این طرح ها با توجه به شرایط کشت هر منطقه اجرا می شود و وزن استان اصفهان در این طرح ها نزدیک به 70 میلیارد دلار است که در صورت تامین منابع جواب می دهد.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه بیان کرد: در اصفهان از مجموع 2 میلیون و 600 هزار هکتار مرتع، طرح حوضه داری در حدود یک میلیون و 400 هزار هکتار و نزدیک به یک میلیون اجرا شده است. و 400 هزار هکتار آب برداشت کرده اند که نشان می دهد با این طرح ها می توان به مشکل کم آبی در استان پایان داد.

وی در مورد ضرورت احداث سد سنگی نیسانی گفت: منطقه برزاوند اردستان از نظر بافت خاک، توپوگرافی منطقه و قسمت زیرین آن و تامین آبیاری حاصل از تامین آب نیاز زیادی به مدیریت حوضه و آبخیز دارد. این پروژه از چهار ماه پیش آغاز شده است. قبل از.

منصور افزود: با اجرای این طرح چهار سد سنگی خاکی ایجاد شد و سه سد در مسیر آبراه که دچار فرسایش شدید شده بودند، مسیر آنها ترمیم و دیواره های مسیرهای منتهی به این سدها بازسازی شد. بودن.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، وی با اشاره به خشکسالی در اصفهان و کمبود آب در این استان اظهار کرد: این معضل که رانش زمین را نیز به همراه داشته با اجرای طرح هایی مانند سدهای خاکی سنگی کاهش یافته است. با هزینه ای بالغ بر 1 میلیارد و 850 میلیون دلار.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا