عمومی

معرفی چند داروی گیاهی چینی برای کنترل کرونا

بیماری Covid-19 ویروس جدید و بسیار عفونی است. در صورت عدم وجود واکسن و داروهای ضد ویروسی خاص برای درمان این بیماری ، گزینه های مختلف درمانی از جمله طب سنتی برای پیشگیری و درمان Covid-19 در نظر گرفته شده است. در همین راستا ، کمیسیون بهداشت ملی چین مجموعه ای از دستورالعمل ها را برای تشخیص و درمان Qovid-19 منتشر کرده است که شامل درمان علت شناسی ، ضد ویروس درمانی و طب سنتی چین است.

به گزارش باراناخبر ، “عصر ایران” در ادامه نوشت: چین در مبارزه با بیماری همه گیر کویت-19 پیشرفت چشمگیری داشته و به گفته مقامات آن ، طب سنتی چین نقش مهمی در درمان این بیماری داشته است. از زمان شیوع Covid-19 ، کمیسیون ملی بهداشت چین یک سری پروتکل های تشخیصی و درمانی برای این بیماری ایجاد کرده است. درمان با طب سنتی چین بخش مهمی از این پروتکل ها است. در این پروتکل های درمانی ، شش دارو براساس تجربه بالینی برای پیشگیری و کنترل بیماری های همه گیر انتخاب شد.

یو یان هونگ ، معاون اداره ملی طب سنتی چین ، زیرمجموعه کمیسیون ملی بهداشت چین ، در آوریل اعلام کرد که بیش از 50،000 بیمار مبتلا به Quid-19 که تحت درمان طب سنتی چینی بودند ، مرخص شده و از بیمارستان مرخص شده اند. . از شش دارو و فرمول طب سنتی چینی در این زمینه استفاده شده است ، از جمله جوشانده Jinhua Qinggan ، Lianhua Qinghun ، Huashi Baidu ، Xuanfi Baidu ، Xu Beijing و Qingfi Peido.

برای بیماران با علائم خفیف تا متوسط ​​، ابتدا استفاده از داروی سنتی چینی در نظر گرفته می شود و طبق گفته یوان هنگ پزشکان وضعیت بیماران را کنترل می کنند و علائم آنها تخفیف می یابد و شدید نمی شود. در بیمارانی که علائم شدید یا شدید دارند ، استفاده از ترکیبی از طب سنتی چینی و غربی نیز در دستور کار پزشکان چینی است. آنها همچنین یک دوره بهبودی را پیشنهاد می کنند که شامل طب سنتی چینی ، طب سوزنی و سایر روش ها برای بهبود روند بهبودی بیمار است.

در اینجا شش داروی سنتی طب چینی برای درمان کوید -19 استفاده شده است.

جینهوا چینگگان

Jinhua Qinggan در طی بیماری همه گیر آنفلوانزای H1N1 2009 تولید شد. این محصول از 12 گیاه دارویی شامل نعناع ، شیرین بیان و گل انگبین تشکیل شده است و می تواند به کاهش دمای بدن ، پاکسازی ریه ها و سم زدایی کمک کند. مطالعات بالینی نشان داده است که گرانول های Jinhua Qinggan اثر درمانی قابل توجهی بر علائم خفیف Covid-19 مانند تب ، سرفه ، خستگی دارد و همچنین می تواند اضطراب روانی بیماران را کاهش دهد.

لیانهوا چینگون

کپسول / گرانول Lianhua Qingwen یکی از رایج ترین داروهای سنتی چینی است که برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می شود. این دارو از 13 گیاه دارویی تشکیل شده است. در مطالعات بالینی نشان داده شده است که این دارو دارای اثرات ضد ویروسی گسترده است. Lianhua Qinghun نه تنها به مبارزه با ویروس کمک می کند ، بلکه دارای اثرات ضد باکتری و ضد التهابی است. بنابراین به بهبود علائم آنفولانزا و مبارزه با ذات الریه کمک می کند. در مورد درمان Covid-19 ، مطالعات نشان می دهد که کپسول Lianhua Qinghun نه تنها از آزمایش ویروس SARS-COV-2 جلوگیری می کند ، بلکه علائم بالینی بیماران Covid-19 مانند تب ، سرفه و خستگی را نیز کاهش می دهد. .

تیراندازی کردن

داروی تزریقی Xuebijing در طی شیوع بیماری SARS در سال 2003 معرفی و به بازار عرضه شد. این داروی سنتی چینی از عصاره پنج گیاه دارویی تشکیل شده و عملکرد اصلی آن سم زدایی از بدن و بهبود جریان خون است. مطالعات اولیه نشان داده است که این داروی تزریقی در ترکیب با داروی مدرن می تواند به کاهش شدت بیماری و افزایش میزان بستری در بیمارستان کمک کند. مطالعات همچنین اثر ضد ویروسی داروی پاک کننده را نشان داده است ، که می تواند به طور قابل توجهی از عوامل التهابی ناشی از ویروس کرونا و انتشار آن جلوگیری کند. یک آزمایش مقایسه ای از 710 موردی که به طور مشترک در بیش از 30 بیمارستان چین انجام شده است ، نشان می دهد که تزریق این دارو در ترکیب با درمان روتین می تواند میزان مرگ و میر بیماران بسیار جدی را 8.8٪ و مدت زمان بستری در بیمارستان را در بخش مراقبت کاهش دهد. متمرکز. ویژه بیمارستان را به چهار روز کاهش می دهد.

چینگوفی پایدو

جوشانده Qingfei Paidu از برخی دستورهای قدیمی در کتاب طب سنتی چینی گرفته شده است که در انگلیسی با عنوان پیمان بیماری های جراحت سرد شناخته می شود. جوشانده Chingofi Paido از 21 گیاه تشکیل شده است و اثرات درمانی قابل توجهی از جمله بهبود علائم مانند تب ، سرفه و خستگی و همچنین وضعیت ریوی در بیماران مبتلا به بیماری بحرانی را نشان داده است. مطالعات نشان داده است که این جوشانده می تواند مسیرهای سیگنالینگ سلولی را برای جلوگیری از تکثیر ویروس تنظیم کند. از جوشانده Chingofi Paido نیز در ترکیب با داروی غربی برای درمان بیماران با علائم شدید و شدید استفاده شده است. این جوشانده خاصیت ضد التهابی و ضد ویروسی دارد. به گفته هوانگ لوکی ، رئیس آکادمی علوم پزشکی چین ، هزار و 264 بیمار در 10 استان چین جوشانده مصرف کرده اند.

هواوی بایدو

توسط Huashi Baidu از تیم طب سنتی چینی آکادمی علوم پزشکی چین ساخته شده است. عمده ترین کاربرد این دارو که از 14 گیاه تشکیل شده است ، سم زدایی ، از بین بردن رطوبت و گرمای بدن و تسکین سرفه برای رسیدن به تعادل درونی است. از این دارو می توان برای معالجه بیماران با شرایط خفیف ، متوسط ​​و شدید استفاده کرد. به گفته محققان چینی ، Huawei Baidu می تواند به طور قابل توجهی دوره بهبودی و مدت زمان بستری در بیمارستان را کاهش دهد و علائم بالینی و بیماری های ریوی را کاهش دهد. عملکرد کلیه و کبد بیماران تحت درمان با این دارو نیز ارزیابی شد و هیچ عارضه جانبی خاصی مشاهده نشد. این دارو برای آزمایشات بالینی توسط اداره ملی محصولات پزشکی چین تأیید شده است.

شوانفی بایدو

Xuanfei Baidu از 13 گیاه تشکیل شده است و می تواند به پاکسازی ریه ها و کاهش رطوبت و گرمای بدن کمک کند. برای درمان بیماران با علائم خفیف تا متوسط ​​استفاده می شود. تحقیقات نشان داده است که شوانفی بایدو می تواند مدت زمان لازم برای از بین بردن علائم بالینی را کاهش داده و به بازگشت دمای بدن به حالت طبیعی کمک کند. همچنین از بدتر شدن علائم خفیف تا متوسط ​​جلوگیری می کند. مطالعات نشان داده است که Schwanfi Baidu به تنظیم عوامل التهابی مانند اینترلوکین -6 و سلولهای T مرتبط (Th17 ، Th1 ، Th2) کمک می کند و از طوفانهای التهابی و پاسخ ایمنی بیش از حد فعال پس از بیماری Covid-19 جلوگیری می کند. کاهش التهاب در مراحل اولیه عفونت مهم است و می تواند با پیشرفت بیماری سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

نتایجی که اظهار شده

چین همیشه بر تاریخ باستان دانش پزشکی سنتی در کشور خود تأکید کرده است و همانطور که می دانید گیاهان نجیب مانند جینسینگ نقش اصلی را در این علم دارند. البته باید توجه داشت که اهمیت طب سنتی چینی فقط به این کشور محدود نمی شود و در سایر نقاط جهان مانند آلمان ، کلینیک های اختصاص داده شده به درمان بر اساس آموزه های طب سنتی چین سالهاست که فعالیت می کنند.

با شروع بیماری عروق کرونا قلب ، حمایت دولت چین از این دانش به طرز چشمگیری افزایش یافته و با توجه به ساختار درمانی کشور در مبارزه با بیماری عروق کرونا قلب ، این کشور به طور رسمی در لیست درمان های موثر این بیماری قرار دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا