عمومی

«فاویپیراویر» داروی آنفلولانزاست نه کرونا

با توجه به پایگاه داده باراناخبر ،

دکتر ملک زاده در گفتگوی تلفنی با برنامه باراناخبر زیر ، با بیان اینکه مطالعات دقیق در مورد این دارو هم در جهان و هم در ایران انجام شده است ، افزود: “این دارو عمدتا برای استفاده از آنفولانزا تأیید می شود.”

معاون تحقیقات وزارت بهداشت ادامه داد: از حدود دو ماه پیش یکی از شرکتهای داروسازی محلی موفق به تولید این دارو و ورود به بازار داروسازی کشور شد.

ملک زاده اضافه کرد: تمام داروهای ساخته شده برای Covid 19 و سایر بیماریهای مهم در سطح کشور بطور کامل بررسی می شود و پس از اطمینان کامل مبنی بر اینکه دارو موثر است ، تجویز می شود.

دکتر ملک زاده اظهار داشت: هنوز نتایج قطعی در مورد اثربخشی RemedSivir در معالجه بیماری عروق کرونا قلب وجود ندارد.

ملک زاده اضافه کرد: “مطالعاتی در مورد اثربخشی RemedSivir فقط در بیماران درگیر در هیپوکسی انجام شده است ، و نتیجه قطعی در مورد درمان کورونا با این دارو وجود ندارد.”

معاون وزیر تحقیقات بهداشت گفت: داروی “Favipiravir” داخلی است و فقط برای درمان آنفولانزا است ، اثربخشی “Remedsivir” برای درمان عروق کرونا اثبات نشده است.

دكتر دكتر با رد تأثير فاويپيوارور براي درمان كوويد 19 ملک زاده افزود: این دارو فقط برای درمان آنفولانزا استفاده می شود.

معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی افزود: قدرت داروسازان ایرانی به گونه ای است که می توان از هر دارویی برای درمان بیماری ها در جهان استفاده کرد ، امکان بومی سازی در ایران در کمترین زمان ممکن وجود دارد.

دکمه بازگشت به بالا