اجتماعی

معدن‌کاوی در منابع طبیعی با کم‌ترین تخریب انجام شود

رئیس سازمان جنگل ها ، مراتع و مدیریت آب کشور گفت: امروزه منابع طبیعی در پیشبرد اهداف خود با مشکلات و چالش های زیادی روبرو هستند. بنابراین ، استفاده از ابزارهای جدید مانند بی سیم ، هواپیماهای بدون سرنشین ، سیستم کنترل قاچاق چوب ، سیستم مکان یابی خودروهای گشتی و نظارت و نصب دوربین ها در منابع طبیعی ضروری به نظر می رسد.

به گزارش باراناخبر ، مسعود منصور وی در سیزدهمین جلسه بررسی عملکرد برنامه اجرایی سال 1400 که به ارائه گزارش منابع طبیعی استان اردبیل اختصاص داشت ، مرز مشترک استانهای اردبیل و گیلان را حساس و مهم در زمینه قاچاق چوب و سایر محصولات جنگلی و عربی افزایش هم افزایی و انسجام کار ، افزایش نظارت بر تنگه های حساس دو استان.

وی افزود: همه پروژه های منابع طبیعی باید واقع شده و دارای نقشه ها و نقشه های مطالعاتی باشند تا نتایج آن به مسئولان و مردم ارائه شود.

منصور همچنین اظهار داشت: استان اردبیل در زمینه مقابله با آفات درختان جنگلی و عربی ، جلوگیری از آتش سوزی و ایجاد کمربند حفاظتی و پهنه بندی مناطق حساس به قاچاق چوب اقدامات فوق العاده ای انجام داده است.

رئیس سازمان جنگل ها همچنین به اکتشاف و بهره برداری از معادن در منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: باید فعالیت های معدنی را به گونه ای درک کنیم که کمترین خسارت را بر جای بگذارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگلها ، منصور همچنین یادآور شد: 21 هزار هکتار از مناطق معدنی تحت تفاهم نامه منعقد شده با سازمان سمت توسط معدنچیان احیا شده است و تمایل به افزایش این میزان به 50 هزار هکتار وجود دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا