اجتماعی

کمبود منابع آب برای حیات وحش برخی مناطق تهران/ پاکسازی مستمر آبشخورها

به دنبال خشکسالی در کشور ، مشکل کمبود منابع آب و علوفه مورد نیاز حیوانات وحشی به یکی از اصلی ترین مشکلات در زمینه محیط طبیعی تبدیل شده است. رئیس اداره نظارت بر حیات وحش تهران می گوید: تأمین آب و تصفیه آب چهار حلقه چاه در استان تهران به طور مداوم انجام می شود و تاکنون در هیچ یک از مناطق استان نیازی به حفاظت دستی حیات وحش نبوده است.

محمد کرمی در مصاحبه ای برای باراناخبر وی با اشاره به اینکه نظافت و تأمین آب چشمه های آب آشامیدنی در چهار منطقه استان تهران به طور مداوم توسط محیط بانان انجام می شود ، اظهار داشت: نگهبانان در بازدید از چهار منطقه ، در صورت لزوم کلیه چشمه های آب آشامیدنی را تمیز و بهداشتی می کنند.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش استان تهران با بیان اینکه در هیچ یک از مناطق چهارگانه تهران نیازی به حیات وحش دستی نیست ، خاطرنشان کرد: در این فصل حتی با وجود قانون خشکسالی به نظر نمی رسد نیازی باشد برای حیات وحش هنوز علوفه خشک در هر چهار منطقه برای تغذیه حیات وحش وجود دارد. با این حال ، مشکل اصلی که در شرایط فعلی با آن روبرو هستیم کمبود منابع آب و مشکلات تأمین آب آشامیدنی به ویژه در مناطق جنوبی استان تهران از جمله منطقه تحت حفاظت از کویر در شهرستان ورامین است.

وی ادامه داد: در مناطق جنوبی استان تهران به ویژه در منطقه حفاظت شده کویر ، آب به صورت دستی و از طریق مخازن آب به چاه های آب منتقل و در آنها تخلیه می شود و این عمل توسط نگهبانان هر روز یا هر چند روز یکبار انجام می شود مورد نیاز

به گفته کرم ، تأمین آب مورد نیاز حیات وحش در مناطق شمالی تهران از جمله لار ، شمیرانات و فیروزکوه مشکلات کمتری نسبت به مناطق جنوبی تهران دارد ، زیرا به دلیل وجود رودخانه های جاجرود ، لار و … این مناطق در از نظر منابع آب وضعیت خوبی دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا