فرهنگ و هنر

مراسم بزرگداشت «میرزا علی اکبر خان خرم قزوینی» برگزار شد

باراناخبر/ قزوین به همت حوزه هنری قزوین و حضور علاقه مندان به شعر، ادبیات و موسیقی، اساتید و شخصیت های ادبی و هنری و جمعی از رهبران و مسئولان از «میرزا علی اکبر خان خرم قزوینی» که اشعارشان در مدح شهدا . توجه به مردم یکی از چهره های برجسته هنر موسیقی کشور است. مهمانی بود.

به گزارش باراناخبر، مراسم یادبود میرزا علی اکبرخان خرم قزوین از نوازندگان و مدرسین مکتب قزوین و از چهره های برجسته هنر موسیقی کشور در تالار کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد.

در این مراسم که به همت حوزه هنری قزوین برگزار شد، علاوه بر علاقه مندان به شعر، ادبیات و موسیقی و هنرجویان خرم قزوین، اساتید و شخصیت های ادبی و هنری، رهبران و مسئولان نیز حضور داشتند که سوگواره سالار شهیدان مورد توجه است. برای عموم مردم جشن بگیرند.

حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران که در این مراسم حضور داشت، گفت: و هنر را به عنوان اثری ماندگار در جهت آفرینش، تقویت جامعه و کمال یک ملت تحت تاثیر قرار می دهد. ارتباط با انسان است. فضایل و ارزش های اخلاقی و دینی.

وی افزود: منطق استاد خرم زندگی و رفتار انسانی و دینی ایشان است و در مکتب علی بن ابیطالب (ع) تربیت شده و بر این اساس هرگز نخواسته در دنیا زندگی کند و همیشه زندگی کرده است. ساده و زاهدانه “

این مسئول بیان کرد: تواضع، فروتنی و مهربانی در وجود این استاد قزوینی جاری است و انسان در باران ادب به او احساس نزدیکی می کند و استاد شفیعی کدکنی از هورام قزوین به عنوان شاعری وارسته و برجسته عارف یاد می کند که قزوین باید باشد. به داشتن این چهره ها افتخار می کنم.

امام جمعه موقت تهران در پایان با بیان اینکه قزوین شهر کهن علم و دانش است، گفت: جوانان قزوینی باید این راه را با زیبایی و علم ادامه دهند و از پیشگامان این راه باشند.

به گزارش باراناخبر، اجرای موسیقی زنده توسط چند تن از شاگردان استاد خرم قزوینی، کشف کتاب «حدیث خرم» و پخش مستند کوتاهی از زندگی استاد خرم به تهیه کنندگی حوزه هنری قزوین از دیگر بخش‌های مراسم بزرگداشت میرزاعلی بود. اکبرخان خرم قزوینی.

مراسم یادبودی برگزار شد

مراسم یادبودی برگزار شد

مراسم یادبودی برگزار شد

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا