عمومی

مراسم اعتکاف در صورت بهبود شرایط کرونایی برگزار می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام علیرضا نجیمی در جلسه ستاد ساماندهی امور فرهنگی کشور در سال 1400 که با دستور کار جلسه اعتکاف برگزار شد، اظهار داشت: در سال 1400 هجری شمسی در دستور کار قرار گرفت. رجب ماه تهذیب دل و طراوت روح، ماه رستگاری، خشوع، ذکر، توبه، خودسازی و مقابله با زنگارهای دل و زدودن ظلمت و غم از جان است.

وی با برشمردن فضیلت های ماه رجب گفت: دعا، اعتکاف و مناجات ماه رجب همه وسیله ای است که به وسیله آن می توانیم دل و جان خود را شاداب کنیم و از تاریکی ها و گرفتاری ها نجات پیدا کنیم.

نجیم با بیان اینکه بسیاری از مردم مشتاق معنویت هستند، افزود: ماه رجب فرصت ارزشمندی برای شرکت در مراسم معنوی مانند اعتکاف است و امیدواریم امسال بتوانیم با بهبود شرایط کرونری این مراسم را برگزار کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: امسال در صورت مساعد بودن وضعیت استان اعتکاف با رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود.

وی در خصوص مصوبات این جلسه گفت: در صورت بهبود وضعیت، اداره تبلیغات اسلامی فهرستی از مساجد قابل برگزاری اعتکاف تهیه و به شبکه بهداشت و درمان ارائه خواهد کرد.

نجیم یادآور شد: برنامه ریزی لازم برای نگهداری بند دانش آموزی توسط اداره تبلیغات اسلامی و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان یزد انجام می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با بهبود شرایط عروق کرونا ویروس، امکان برگزاری مراسم معنوی اعتکاف با رعایت پروتکل های بهداشتی در یزد فراهم شود.

دکمه بازگشت به بالا