عمومی

۸۰هزار رای اولی در هرمزگان/یک میلیون و۱۸۰هزار نفر واجد شرایط – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، با نزدیک شدن به روز انتخابات ، فضای تبلیغات در استان هرمزگان رنگ و بوی بیشتری به خود می گیرد. در آخرین مصوبه ، ستاد انتخابات هرمزگان هرگونه تجمع انتخاباتی را به دلیل شرایط عروق کرونا ویروس قرمز در این استان ممنوع کرد.

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: امسال ما 80 هزار رای اول را داریم و بیش از یک میلیون و 180 هزار نفر در این استان حق رأی دارند.

علی رئوفی اظهار داشت: برای اولین بار در انتخابات شورای شهر بندرعباس به صورت الکترونیکی برگزار می شود که به صورت اتومبیل خواهد بود و صندوق های رای گیری الکترونیکی تهیه شده است.

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری دستی است و 1551 شعبه اخذ رأی در هرمزگان ایجاد شده است.

رئوفی اظهار داشت: در هر شعبه بر حدود 25 نفر از عوامل اجرایی ، بازرسان و ناظران روند انتخابات نظارت كنید كه از این تعداد 995 شعبه ثابت و 556 شعبه متحرك هستند كه 508 شعبه در مناطق شهری و 55 چهره چهره متحرك هستند. از استان ، و از طرف دیگر ، 487 شعبه ثابت روستایی و 501 شعبه سیار در روستاها وجود دارد.

معاون استاندار هرمزگان در مورد واجد شرایط بودن رأی دهندگان در استان نیز خاطرنشان کرد: براساس سرشماری سال 1395 ، یک میلیون و 180 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن در انتخابات آینده استانی هستند که از این تعداد 80 هزار نفر نخستین رأی دهندگان هستند.

ممنوعیت تبلیغات زودرس برای انتخابات شوراها

از سوی دیگر ، عزیزالله کناری ، فرماندار بندرعباس ، در مورد تبلیغات اولیه کاندیداهای شورا گفت: “هر نوع تبلیغ زودهنگام و غیرقانونی توسط هر کاندیدایی ممنوع است و به عنوان تخلف مستند می شود و به دنبال آن اصول مربوطه “.

وی افزود: به همین منظور تیمی قدرتمند برای پایش فضای مجازی و فیزیکی شهر تشکیل می شود و حرکات و حرکات نامزدهای محترم به طور کامل رصد و مستند می شود.

فرماندار بندرعباس تأکید کرد: زمان رسمی کارزار شورا از روز پنجشنبه 10 خرداد از صفر آغاز می شود و تا نیمه شب چهارشنبه 26 خرداد ادامه دارد و نامزدها می توانند در چارچوب قانون و پروتکل های بهداشتی تبلیغات خود را انجام دهند ، و از صفر در روز پنجشنبه ، 17 ژوئن هرگونه تبلیغات ممنوع است و به عنوان زمان سکوت تبلیغاتی است.

برگزاری جلسات انتخاباتی به صورت متناسب با پروتکل های بهداشتی

همچنین رئیس ستاد انتخابات رودان گفت: کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا موظفند به الزامات بهداشتی تبلیغات زیست محیطی و عمومی خود در سطح شهر احترام بگذارند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان رودان اظهار داشت: برگزاری هر سخنرانی عمومی منوط به اطلاع جزئیات کامل برنامه به هیئت اجرایی و ستاد انتخابات ظرف 48 ساعت قبل از برنامه است.

وی افزود: سخنرانی های عمومی فقط در مکان های مصوب کمیته امنیت انتخابات و شورای امنیت شهر و با اعمال الزامات نظارتی مجاز خواهد بود.

نیک تابا تأکید کرد: از برگزاری هرگونه مراسم استقبال از نامزد و تشکیل کاروان تبلیغاتی ، اعم از انسانی یا دستگاهی باید خودداری شود.

وی تأکید کرد: برگزاری هرگونه مراسم انتخاباتی و تجمع در داخل منازل مانند مساجد ، حسینیه ، امامزاده ها ، مدارس و سالن های ورزشی و هنری در خارج از مکان های خاص ممنوع است.

شایعات وجود دارد استعفا سر مرکز فرماندهی انتخابات سر که در هرمزگان

با کنار رفتن علی نیکزاد از سمت مدیر ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی در کشور ، این خبر در فضای مجازی استان منتشر شد مبنی بر استعفا الواقصم جاراره از سمت مدیر ستاد انتخاباتی در هرمزگان ، شایعه ای که از دفتر جراره رد شد.

دکمه بازگشت به بالا