اجتماعی

ماجرای نمایش پرچم‌های ایران و چین روی برج آزادی تهران چه بود؟

رئیس انجمن دوستی ایران و چین درباره نمایش پرچم ایران و چین در برج آزادی تهران در شامگاه دوشنبه 11 بهمن 93 توضیحاتی ارائه کرد.

علاءالدین بروجردی در گفت وگو با باراناخبر، درباره نمایش پرچم ایران و چین در برج آزادی تهران، شامگاه دوشنبه 11 بهمن ماه، توضیح داد و با بیان اینکه این اقدام به دلیل همزمانی 4 مورد انجام شده است، اظهار کرد: یکی از این موارد. به پنجاهمین سالگرد روابط رسمی ایران و چین نزدیک می شویم و در این راستا برنامه های متعددی در دو کشور در حال تدوین است.

وی با اشاره به اعزام تیم ایران به چین برای حضور در المپیک زمستانی 2022 پکن، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دلایل نصب پرچم ایران و چین، اعزام تیم ایران به المپیک زمستانی چین بوده است. قرار است تعدادی از مقامات دولتی جمهوری اسلامی ایران نیز برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مسابقات به پکن سفر کنند. این حضور پاسخی به تحریم المپیک زمستانی چین از سوی آمریکایی ها و متحدانشان است.

رئیس انجمن دوستی ایران و چین به آغاز اجرایی شدن سند همکاری 25 ساله ایران و چین در سفر اخیر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به پکن اشاره کرد و گفت: آیا سال ایران بود. و چین؛ سندی که بخش‌هایی از آن مربوط به حوزه‌های فرهنگی، علمی و دانشگاهی است.

بروجردی با اشاره به چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: مناسبت دیگر این بود که چهل و سومین دهه فجر انقلاب اسلامی را برای ملت ایران و رهبر اسلام آرزو کنیم. “

وی با اشاره به انتقاداتی که در فضای مجازی برای نمایش پرچم دو کشور در برج آزادی وجود دارد، گفت: اجرای نورپردازی سه بعدی در برج آزادی تهران بی سابقه است، گفت: چین کشوری است که هیچ آسیبی نداشته است. تاریخ. ” بسیاری از ایرانیانی که در گذشته به چین سفر کرده اند، مقبره هایی از غرب تا شرق چین دارند و ارتباط تاریخی زیادی بین دو کشور وجود دارد. امروز چین به عنوان کشوری که سابقه تاریخی ندارد و سیاست های ضدآمریکایی را دنبال می کند و یکی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل است، برای ما به یک قدرت بسیار مهم تبدیل شده است.

ماجرای نمایش پرچم ایران و چین در برج آزادی تهران چه بود؟

عکسی از حاضران در مراسم شب 11 بهمن میدان آزادی تهران

رئیس انجمن دوستی ایران و چین با تاکید بر اینکه چین گزینه بسیار خوبی برای همکاری است، گفت: کسانی که در فضای مجازی از این موضوع انتقاد می کنند به دو دسته تقسیم می شوند. یا کسانی هستند که از توانایی های چین بی خبرند یا به دنبال رهبران غربی و آمریکایی هستند. این در حالی است که ما 40 سال است که به دنبال این رهبران نبوده ایم و همین کافی است زیرا جز تحریم و مشکلات غرب چیزی ندیده ایم. در عین حال ما درهای همکاری با غرب را نبسته ایم و چندین ماه در حال مذاکره با غرب برای رفع تحریم ها هستیم. بنابراین فضای ایجاد شده انحرافی است و تاثیری بر تصمیم اتخاذ شده در سطح دولت، مجلس و نهادهای مسئول تقویت پیوند کشور و استفاده از ظرفیت های موجود نخواهد داشت.

بروجردی در پایان تاکید کرد: مراسمی که عصر دوشنبه با حضور چانگ هوآ سفیر چین در تهران در میدان آزادی برگزار شد، با هماهنگی همه دستگاه های مسئول توسط انجمن دوستی ایران و چین یکی از فعالیت های این انجمن است. و انشاالله در آینده برنامه های بیشتری را در همه زمینه ها دنبال خواهیم کرد.

به گزارش باراناخبر، شامگاه دوشنبه 11 بهمن 1393 طی مراسمی در میدان آزادی تهران، پرچم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین با استفاده از فناوری نقشه برداری ویدئویی در برج آزادی به نمایش درآمد. علاوه بر نمایش پرچم های دو کشور، تصاویر دیدار رئیس جمهور چین با رهبر انقلاب اسلامی ایران و تصاویر بناهای تاریخی و مراکز گردشگری دو کشور و همچنین فیلمی از المپیک زمستانی پکن. در برج آزادی ظاهر شد. همچنین پیام هایی همچون «تبریک آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی به ملت بزرگ ایران»، «جشن پنجاهمین سالگرد روابط ایران و چین»، «امضا تفاهم نامه همکاری ایران و چین» نشان از عمق روابط دو کشور، “عید بهار چین مبارک”، “جاده ابریشم نماد دوستی ایران و چین”، “سال نو بر تمامی چینی ها مبارک” و “با تمدن کهن به ایران خوش آمدید” به نمایش درآمد. به فارسی و چینی در برج آزادی. .

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا