اقتصادی

ماجرای قطع آب تهران تا ۹۰ روز دیگر چه بود؟

چند روز پیش شایعاتی مبنی بر قطعی آب پایتخت تا 90 روز دیگر در فضای مجازی منتشر شد که به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران صحت ندارد و امسال قطعا آب هیچ یک از مشترکان تهرانی قطع نخواهد شد. باحال ..

محمدرضا بختیاری در گفت وگو با باراناخبر، در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر کمبود شدید آب در تهران و تامین آب کافی برای تنها 90 روز دیگر، گفت: این شایعات به هیچ وجه صحت ندارد و مردم نگران نباشند. لازم است. برنامه ریزی انجام شده و وضعیت در دست مدیریت است.

وی با بیان اینکه در تهران مانند سایر استان ها مشکل آب وجود دارد اما اینطور نیست که تا 90 روز دیگر با مشکل جدی مواجه باشیم، گفت: در حال حاضر در حال مدیریت سدها هستیم، اما اینکه مخازن سدها غیرقابل انکار است. سدها با سال گذشته مقایسه می‌شوند. «سال گذشته بسیار خشک بود، اما مدیریت منابع ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: با توجه به منابعی که در سدها داریم، تراز تعیین شده و اظهارات غیرعلمی مطرح شده صحت ندارد، مشکل وجود دارد و ورود به مجموعه سخت است، اما ما مجبور نیستیم ذهن مردم را گیج کنیم و این شایعات درست نیست.

بختیاری با بیان اینکه امسال اولین سالی است که در 50 سال گذشته نه تنها نسبت به سال گذشته افزایش مصرف نداشته ایم، بلکه 6 دهم درصد کاهش مصرف داشته است، گفت:

وی در پاسخ به این سوال که آیا امسال ممکن است مشکل تامین آب داشته باشیم، گفت: خیر، لزوم صرفه جویی و کنترل فشار در دستور کار بوده است، ممکن است تا کنون این اتفاق افتاده باشد، اما اگر جیره بندی و جیره بندی کنیم قطعا این اتفاق نخواهد افتاد. آب را قطع کن

به گفته مدیرعامل شرکت آبفای تهران، افت فشار زیادی در تهران نداریم و فشار منطقی شده است، با فشار بالا کار نمی کنیم، دو سال پیش که وضعیت مخازن سدها عالی بود، انجام دادیم. عمل نمی کند. تمرکز بر فشار، ما با کنترل فشار مخزن و صرفه جویی، وضعیت را کنترل می کنیم.

بختیاری با بیان اینکه امسال از نظر بارندگی طی 50 سال گذشته بی سابقه بوده است، گفت: 40 درصد بارندگی در استان تهران کاهش یافته و این استان بیشترین چالش را داشته است. این در حالی است که طی دو سال گذشته شهر تهران به دلیل کمبود آب ساعتی کم آبی نداشته و به امید خدا کم آبی نخواهد داشت و درخواست من از شهروندان محقق شد.

به گفته وی، روزانه حدود سه میلیون مترمکعب آب در تهران مصرف می شود، در حالی که در صورت صرفه جویی 10 درصدی، معادل 600 هزار متر مکعب صرفه جویی می شود که برابر با تامین آب برای جمعیت 1.5 میلیون نفری است. . لذا از مردم می خواهیم احترام بگذارند و نکته بعدی این است که اصلاً بحث جیره بندی آب در تهران را نداریم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا