اجتماعی

ماجرای آغاز واکسیناسیون کرونا در برخی کشورها/قرارداد ایران برای تولید مشترک واکسن

وزیر بهداشت از مقدمات انعقاد قرارداد تولید مشترک واکسن کرونا با یکی از کشورها خبر داد و سایر راه های برنامه ریزی شده برای تهیه این واکسن را توضیح داد.

به گزارش باراناخبر ، دکتر سعید نمکی در حاشیه جلسه کمیته ملی واکسن ضمن تشکر از مردم برای رعایت پروتکل ها و محدودیت های بهداشتی گفت: خوشبختانه با احترام گسترده مردم و تلاش همه عوامل و با همکاری کمپ کرونا ، وزارت راه و شهرسازی ، وزارت ارتباطات ، دادستان ها و … با تلاش پرسنل بهداشتی و درمانی توانستیم پنجمین روز کاهش مرگ های ناشی از تاج گذاری به 400 نفر را تجربه کنیم.

وی افزود: اگرچه مرگ حتی یک ایرانی برای ما زیاد است ، اما مراکز جهانی و بین المللی پیش بینی کرده بودند که ما بیش از 800 و 1000 مرگ در این هفته تجربه خواهیم کرد ، که نه تنها افزایش نیافت ، بلکه با همدلی و هماهنگی که وی ایجاد کرد ، همه تجهیزات روی صحنه آمدند و خوشبختانه ما در حال انتقال مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان در یک قطره ، در دو رقم و با همان تلاش و شتاب در یک رقمی هستیم.

اگر طبیعی شود ، گلهای تازه می خوریم

نمکی ادامه داد: از عزیزان می خواهم مانند اردیبهشت ماه وضعیت را به سمت عادی سازی و ساده سازی سوق ندهند. اگر خدای ناکرده این توهم را که کرونا شکست خورده و پس گرفته شده است پس بگیریم ، دوباره گلهای تازه از گوشه و کنار این کره خاکی می خوریم.

وضعیت 130 شهر را از قرمز به نارنجی تغییر دهید

وزیر بهداشت گفت: از 160 شهر قرمز بیش از 130 شهر به نارنجی تغییر وضعیت داده اند. اگرچه 34 شهر جدید به دلیل عدم رعایت پروتکل ها از زرد به قرمز تبدیل شدند ، اما امروز وضعیت بسیار بهتری نسبت به دو هفته پیش داریم و امیدوارم در روزهای آینده دوباره با همدلی و همخوانی مردم و احترام به همه طبقات ، مشاغل و همه تجهیزات و بدنه می توانیم روزهای بهتری را در کنار هم تجربه کنیم.

تأمین واکسن تاج را به سه روش دنبال کنید

نمکی با اشاره به جلسه ای که در مورد واکسن کرونا داشت ، گفت: ما قبلاً به مردم اطلاع داده بودیم که تهیه واکسن کرونا را از سه طریق دنبال خواهیم کرد. یکی از راه های بحث در مورد واردات واکسن به صورت کوواکس است که تحت نظارت سازمان بهداشت جهانی قرار دارد و سازوکاری برای ارائه واکسن به همه کشورها است. ما 16 میلیون و 800 هزار دوز واکسن کرونا داریم ، که هر نفر باید دو روز تزریق کند ، به مدت هشت نفر. ما 1.4 میلیون نفر را در گروه آسیب پذیر خود ، از جمله افراد بالای 65 سال و افراد مبتلا به بیماری های خاص ، پیش خرید کرده ایم و اساسی ، از طریق Cox ، و به محض توزیع آن ، ما در زمره کشورهایی هستیم که این واکسن را دریافت می کنیم.

وی ادامه داد: روش دوم برای تهیه واکسن کرونا خرید آن از منابع معتبر تولید شده در سراسر جهان است. البته تأکید می کنم که تاکنون هیچ شرکت واکسن کرون گواهینامه تولید از سازمان بهداشت جهانی دریافت نکرده است. آنها چندین مرحله را طی کرده اند و در مراحل پایانی هستند که امیدوارم بتوانیم به محض دریافت گواهینامه آنها بر اساس پیش خریدی که انجام می دهیم ، آنها را دریافت کنیم. در این زمینه ، ما با کشورهای مختلف صحبت کرده ایم و کارهایی در حال انجام است تا از تزریق واکسن برای جمعیت هدف خود از هیچ کشوری در دنیا عقب نمانیم.

نمکی گفت: در همان زمان ، ما در حال بحث در مورد تولید مشترک با صاحبان فناوری با مراکزی مانند انستیتو پاستور هستیم که ما نیز آنها را دنبال می کنیم و امیدواریم که خبرهای خوبی در مورد این تولید مشترک در آن داشته باشیم. آینده. “

سابقه تزریق واکسن کرونا در برخی کشورها

وی گفت: “ممکن است شنیده باشید که برخی کشورها واکسن کرونا را تزریق می کنند ، اما این تزریق به صورت یک آزمایش بالینی به عنوان مرحله نهایی است که توسط برخی از تولیدکنندگان در برخی کشورهای منطقه آغاز شده است.” در حالی که ما از این اقدام حمایت نکردیم و اعلام کردیم اگر کشوری بخواهد یک مطالعه بالینی در ایران انجام دهد ، باید به صورت تولید مشترک با ما باشد ، در غیر این صورت اجازه چنین فعالیتی را برای هیچ تولید کننده واکسن نمی دهیم. به همین دلیل ، ما در حال انعقاد قرارداد با یکی از دارندگان فناوری در جهان هستیم که به صورت تولید مشترک در انستیتو پاستور است ، بنابراین اگر یک مطالعه بالینی انجام دهیم ، این بخشی از یک حرکت مشترک است .

شروع مطالعه انسانی واکسن تاج ایرانی در روزهای بعد

وی همچنین اظهار داشت: راه سوم اعتماد به دانشمندان داخلی ، شرکت های دانش بنیان به عنوان یک محصول داخلی است. به نظر من ، ما باید ارتباط بیشتری با این جنبش داشته باشیم. این بدان معناست که می توانید به دانش و دانشمندان محلی اختصاص دهید تا بتوانید آن را به صورت محلی انجام دهید. خوشبختانه یکی از این شرکتها مجوز تحصیل در مرحله انسانی را دریافت کرده است و این حرکت در روزهای آینده آغاز می شود و در صورت موفقیت ، بهار سال آینده به عنوان یکی از تولید کنندگان پیشرو در واکسن کرونا معرفی می شویم منطقه و پاسخگویی به نیازهای مردم است. ما انجام می دهیم امیدوارم هر چه زودتر از شر این زخم سوزان کشورمان خلاص شوم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا