اجتماعی

تکمیل واکسیناسیون پزشکان علیه کرونا تا پایان تیر/ وضعیت عوارض واکسن‌ها تاکنون

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ضمن اشاره به عوارض احتمالی واکسن کرونا پس از تزریق به جامعه پزشکی ، اعلام کرد که واکسیناسیون جامعه پزشکی خصوصی تا پایان ماه جولای به پایان می رسد.

در مصاحبه ای با باراناخبر ، دکتر حسین کرمان پور وی در مورد وضعیت واکسیناسیون جامعه پزشکی در برابر بیماری کرونا قلب ، که توسط سازمان نظام پزشکی انجام می شود ، گفت: ما یک تاج تثبیت شده داریم.

وی افزود: بر این اساس ، حدود 80 درصد افرادی که از جامعه پزشکی واکسن دریافت کرده اند ، هیچ عارضه ای نداشته اند. در همان زمان ، نزدیک به چهار درصد در بیمارستان بستری شدند و در 16 درصد باقیمانده ، از عوارض جانبی خفیف تا نگران کننده ای ایجاد شدند که با دارو تخفیف یافتند.

کرمانپور درباره وضعیت دوز تزریق دوم گفت: افرادی که واکسن اسپوتنیک دریافت کرده اند ، دوز دوم خود را تزریق کردند. بنابراین ، افراد بالای 50 سال در جامعه پزشکی تقریباً واکسن خود را تمام کردند. البته چند درصد باقی مانده و احتمالاً روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده دوز دوم واکسن دریافت می کنند.

وی ادامه داد: بنابراین تزریق اسپوتنیک تقریباً برای افراد جامعه پزشکی بالای 50 سال به پایان رسیده است. در هفته های آینده ، دوز دوم به افرادی که واکسن Astraznka را زده اند داده می شود.

کرانپور گفت: “بنابراین ، در پایان ماه جولای ، کل جامعه پزشکی واکسن های خود را در بخش خصوصی و در بخش دولتی دریافت می کنند ، جایی که جامعه پزشکی توسط دانشگاه ها واکسینه شده است.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا