ورزشی

لیگ برتر اقتصاددانان! – باراناخبر

«آنچه به پرسپولیس و استقلال کمک کرد در بیست و یکمین دوره لیگ برتر این فصل به جایگاه فعلی خود برسند، بردهای حداقلی بوده است. در فوتبال به برد با یک گل می گویند پیروزی اقتصادی، اگر این تعبیر را ملاک قرار دهیم به نظر می رسد لیگ برتر امسال لیگ اقتصاددانان است!

به گزارش باراناخبر، این روزنامه اقتصاد جهانی می نویسد: با توقف هواداران سپاهان و همچنین قهرمانی پرسپولیس و استقلال در آلومینیوم و تراکتور، به نظر می رسد از این پس روند رقابت های لیگ بیست و یکم فوتبال دوقطبی شده و یکی از دو تیم سرخابی پایتخت اراده قهرمانی را داشته باشد. قهرمانی “. استقلال هم اکنون با 44 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و پرسپولیس با 41 امتیاز پس از این تیم قرار دارد. سپاهان با امتیاز تاسف باری که از تهران گرفت 33 امتیازی شد و با 11 امتیاز دوری از رهبر شانس زیادی برای قهرمانی نخواهد داشت. با این حال، فوتبال می تواند دوباره همه ما را به شگفتی های منحصر به فرد خود دعوت کند و اتفاقات دیگری در 12 هفته آینده رخ دهد. اما آنچه باعث شده پرسپولیس و استقلال به جایگاه فعلی خود برسند، پیروزی های حداقلی بوده است. در فوتبال به برد با یک گل می گویند پیروزی اقتصادی، اگر این تعبیر را ملاک قرار دهیم به نظر می رسد لیگ برتر امسال لیگ اقتصاددانان است!

استقلال و حداقل 66 درصد پیروزی

لیدر فعلی لیگ برتر در تبریز با یک گل تراکتورسازی را شکست داد تا بر سنت پیروزی های حداقلی وفادار بماند. این پنجمین پیروزی متوالی شاگردان فرهاد مجید و در مجموع سیزدهمین پیروزی آبی ها بود. از این تعداد برد، استقلال هشت برد را با تفاضل گل کسب کرده است. یکی دیگر از پیروزی های به سود آبی ها بازی معروف با گل گهر سیرجان است که با تساوی بدون گل به پایان رسید اما با دستور کمیسیون انضباطی به برتری 3 بر صفر استقلال تغییر یافت. بنابراین 66 درصد از پیروزی های شاگردان فرهاد مجید با تفاضل گل به دست می آید. در مجموع انتقادات زیادی به کیفیت عملکرد آبی‌ها در سال جاری وارد شده و سرمربی این تیم بارها به صرفاً نتیجه‌گرایی متهم شده است. مجیدی در همین تبریز در نشست خبری پس از پیروزی مقابل تراکتورسازی مجددا در این باره به سوالی پرداخت. به او گفته شد که خیلی ها سطح کیفی استقلال را مطلوب نمی دانند و مجیدی پاسخ داد که «خیلی ها» اهمیتی نمی دهند. در هر صورت طبق همه روایت ها آخرین داور در فوتبال «نتیجه» است و تا بازی را نبرید گاز نخواهید خورد. این شرایطی است که امسال برای استقلال وجود دارد. تا زمانی که مجیدی بتواند سه امتیاز متوالی را کسب کند و استقلال را در صدر جدول نگه دارد، طبیعتاً از منتقدان برتری خواهد داشت. تنها در صورتی جایگاه او به خطر می افتد که استقلال علاوه بر بازی زیبا عنصر موفقیت را نیز از دست بدهد. آیا این اتفاق در ادامه فصل رخ خواهد داد؟

پرسپولیس و حداقل برد 58 درصد.

از طرفی پرسپولیس هم کمابیش همین شرایط را داشت. این هفته را نبینید که رضا اسدی در دقیقه 90 گل دوم را به آلومینیوم اراک زد و پیروزی سرخپوشان را دو چندان کرد وگرنه سرخپوشان امسال با برتری حداقلی بازی های زیادی را از دست می دادند. پرسپولیس در این فصل 12 برد دارد که 7 برد آن با یک گل به ثمر رسیده است. شاید تنها تفاوت نتایج پرسپولیس و استقلال در این فصل، باخت سرخپوشان به آلومینیوم در بازی اول بود که آن هم یک امتیاز صفر بود. پرسپولیس را نه فقط به خاطر نتیجه، «اقتصادی» می گوییم. این تیم در استفاده از پتانسیل خود حتی از همیشه مقرون به صرفه تر است. به عنوان مثال پرسپولیس در آخرین بازی مقابل اراکی سه شوت به سمت دروازه داشت که دو شوت آن گل شد. در دیدار قبلی با نساج، هر سه ضربه درون چارچوب قرمز به ثمر رسید. در مسابقات قبلی هم همین شرایط وجود داشت. شرایط به گونه ای است که پرسپولیس در سوپرجام با گلی که شوت داخل چارچوب نداشت مغلوب فولاد شد. در مجموع حقیقت غیرقابل انکار این است که دو قطب اصلی فوتبال ایران و دو مدعی جدی قهرمانی امسال، فوتبال هجومی و رویایی که بسیاری از هواداران آن را بازی نمی کنند، اما در نهایت موفق بوده اند. از آنجایی که شرایط هر هفته حساس تر می شود، البته این پیروزی های حداقلی ادامه خواهد داشت. البته فراموش نکنیم که این ویژگی در اکثر تیم های لیگ امسال وجود دارد و جذابیت سایر مسابقات آنچنان بالا نیست.

جواهر 21 ساله در لیگ بیست و یکم

تک گل استقلال مقابل تراکتورسازی در هفته هجدهم لیگ برتر توسط امیرحسین حسین زاده به ثمر رسید. این بازیکن توسط ارسلان مطهری با فراری دیدنی از وسط زمین با محمدرضا اخباری از پشت ضربه خورد و با یک ضربه چیپ زیبا توپ را از بالای دروازه تراکتورسازی به دروازه تبدیل کرد. حسین زاده پدیده 21 ساله استقلال در لیگ بیست و یکم حضور داشته است. جوان با استعدادی که در ابتدای فصل با فکر و اعتماد فرهاد مجیدی از سایپا به سایپا منتقل شد و بی شک یکی از بهترین بازیکنان این تیم در هفته های اخیر بوده است. گل حسین زاده در تبریز چهارمین گل او در این فصل بود. برای اهمیت این موضوع همین بس که رودی گشتاد فرانسوی یک گل با قرارداد نیم دلاری از حسین زاده زد و تنها یکی از دو گل او از روی نقطه پنالتی بود! شکوفایی حسین زاده بار دیگر ارزش اعتماد به جوانان را آشکار می کند.

درخشش بیش از حد قرمز

دو گل پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک توسط حامد پاکدل و رضا اسدی به ثمر رسید. وجه اشتراک این دو بازیکن این است که در ابتدای فصل به جمع سرخپوشان پیوستند و در نیم فصل اول نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. پاکدل از آلومینیوم به پرسپولیس پیوست و رضا اسد از لیگ اتریش به ایران آمد. جالب اینجاست که هر دو بازیکن در دیدار هفته اول پرسپولیس مقابل فولاد گلزنی کردند اما پس از آن سقوط کردند و انتقادات زیادی به عملکرد آنها وارد شد. این روند ادامه داشت تا اینکه صحبت های زیادی درباره جدایی پاکدل و اسد به میان آمد اما آنها در تیم ماندند و نیمه دوم را هم اکنون خوب آغاز کرده اند. پاکدل هفته گذشته هم در دیدار مقابل نساجی برای پرسپولیس گلزنی کرد و رضا اسد که به شدت تحت فشار بود، «پس از گل جمعه شب» هس را مورد انتقاد قرار داد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا