ورزشی

پرسپولیس در میان ۱۰۰ تیم برتر جهان باقی ماند/ استقلال ۵ پله صعود کرد

به گزارش شفاف، بر اساس آخرین رده بندی تیم های فوتبال جهان که از سوی «پایگاه فوتبال» اعلام شده است، تیم فوتبال پرسپولیس در رده اول باشگاه های ایران قرار دارد.

قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران با 1616 امتیاز و بدون تغییر نسبت به رده بندی هفته گذشته در رده چهارم قاره کهن باقی ماند اما با یک پله سقوط نسبت به هفته گذشته در رده 99 جهان قرار گرفت.

تیم فوتبال استقلال با 1555 امتیاز و بدون تغییر نسبت به رده بندی هفته گذشته در رده دوم فوتبال باشگاه های ایران و در رده هشتم آسیا باقی مانده است. همچنین شاگردان فرهاد مجید با 5 پله صعود در رده 179 جهان قرار گرفتند.

تیم فوتبال سپاهان با 1503 امتیاز بدون تغییر نسبت به رده بندی قبلی سومین تیم برتر فوتبال ایران است. این تیم مانند رده بندی قبلی در رده هفدهم آسیا قرار دارد. مدال آوران طلای اصفهان با یک پله صعود نسبت به رنکینگ هفته گذشته در رده 284 جهان قرار دارند.

در این رده بندی تیم های فوتبال فولاد، تراکتور و گل گهر سیرجان در رده های چهارم تا ششم فوتبال ایران قرار دارند.

بر اساس این رده بندی جایگاه 5 تیم برتر آسیا نسبت به رده بندی قبلی تغییری نکرده است و همچنان با 1693 امتیاز در صدر تیم کاوازاکی فرونتال ژاپن قرار دارد. پس از این تیم، الهلال عربستان با 1674 امتیاز همچنان در رده دوم قرار دارد. چونبوک موتورز کره جنوبی نیز مانند هفته گذشته با 1621 امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد. پس از پرسپولیس، اولسان هیوندای کره جنوبی با 1612 امتیاز در رده پنجم قاره کهن قرار دارد.

در رده بندی جهانی جایگاه 4 تیم اول جدول تغییری نکرده است و بایرن مونیخ مانند هفته گذشته با 2089 امتیاز در صدر جدول قرار دارد. پس از سفیدپوشان آلمانی، تیم منچسترسیتی با 2015 امتیاز در رده دوم قرار دارد. در رده سوم، لیورپول انگلیس با 2007 امتیاز و رئال مادرید با 1980 امتیاز در رده چهارم قرار دارند. آژاکس با 1949 امتیاز و یک پله بالاتر پنجمین باشگاه برتر جهان است.

پورتو با مهدی طارم به رده یازدهم و با تیم جدید سردار آزمون یعنی لورکوزن به رده بیست و سوم صعود کرد. فاینورد نیز با علیرضا جهانبخش در رده 67 قرار دارد.

بر اساس این رده بندی، بارسلونا با 3 پله صعود در رده سیزدهم جهان قرار دارد.

10 تیم برتر فوتبال باشگاهی جهان:

بایرن مونیخ

شهر منچستر

لیورپول

رئال مادرید

آژاکس

اینترمیلان

چلسی

پاری سن ژرمن

یوونتوس

ناپل

دکمه بازگشت به بالا