علمی و پزشکی

قوانین جدید کشورها برای شبکه های اجتماعی/ بزرگ ترین رصد اینترنتی جهان در کجاست؟

با این حال ، در سراسر جهان ، کشورها محدودیت ها و قوانینی در مورد فعالیت پیام های غیربومی دارند که باید به آنها احترام بگذارند ، در غیر اینصورت برای آنها اجازه کار در این کشورها ارسال می شود که نمونه بارز آن پذیرش قانون ترکیه توسط فیس بوک است. او طی چند روز گذشته در رسانه ها بوده است. امروز اما ، وقتی مسئله ترکیه را بررسی می کنیم ، برای ارسال کنندگان به قوانین برخی از کشورها مراجعه می کنیم.

ترکیه – انتصاب نماینده قانونی

در روزهای اخیر ، فیس بوک اعلام کرده است که مطابق با قانونی است که توسط پارلمان ترکیه تصویب شده و می خواهد شبکه های اجتماعی را به طور چشمگیری کنترل کند. به گزارش یورونیوز ، این غول آمریکایی در ترکیه تسلیم قانون شده است و طبق این قانون علاوه بر داشتن نماینده قانونی در این کشور ، با تصمیم دادگستری ترکیه به انتشار فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی خارجی نیز ملزم خواهیم شد. هر محتوایی توسط مقامات این کشور از سیستم عامل خود حذف شوند. این اقدام همچنین شامل شبکه اجتماعی اینستاگرام است که متعلق به فیس بوک است. البته توییتر هنوز تحت این قانون قرار نگرفته است و ترکیه کسب درآمد از تبلیغات در این کشور را به موجب مجازات ، توئیتر را ممنوع کرده است.

آمریکا – بزرگترین رصدخانه اینترنت در جهان است

اگرچه دولت آمریكا مدعی جریان آزاد اطلاعات و پرچم آن در جهان است ، اما در روزهای اخیر و در جریان آشوب های اشغال كنگره آمریكا ، شاهد محدودیت های شدید در شبکه های اجتماعی و حذف تصاویر این واقعه در نشان می دهد که حساب رئیس جمهور ایالات متحده به چهار عنصر قانون جرایم اینترنتی پایبند است که در هیچ کجای دنیا نظیر ندارد و برخلاف سبک رایج جهان در شبکه های اجتماعی ، شامل جزئیات و زیرمضامین فضای مجازی نیز می باشد. بر اساس قانون امنیت سایبری ایالات متحده (2012) ، که شامل 15 بند است ، در صورت مشاهده نقض امنیت ایالات متحده ، هرگونه رفتار در فضای مجازی قابل پیگرد است

اتحادیه اروپا – غول های فنی زیر تیغ

اروپا همچنین مقررات سختگیرانه ای برای مهار شبکه های اجتماعی دارد و هرکس از این قوانین پیروی نکند مجازات های سنگینی در پیش رو دارد. یکی از این قوانین این است که طبق تصمیم دیوان عدالت ، هر پیامی که مقامات این کشورها غیرقانونی می دانند باید از شبکه های اجتماعی حذف شود. دویچه وله همچنین در گزارشی درباره قوانین جدید برای سیستم های با بیش از 45 میلیون کاربر نوشت: این شبکه ها باید از توزیع محتوای غیر مجاز در شبکه های خود جلوگیری کنند و در صورت لزوم ، برای مقابله یا مقابله با تهدیدات تروریستی ، IP را در دادگاه به افراد ارائه دهند. این کشورها تصمیم می گیرند. اخیراً سیاستمداران اروپایی خواستار حذف رمزگشایی رمزگذاری پیام در شبکه های اجتماعی برای مقابله با تهدیدات احتمالی تروریستی و کشورهای اروپایی برای مدیریت این پیام ها شده اند.

2323

دکمه بازگشت به بالا