فرهنگ و هنر

بزرگ‌ترین طرح نخ‌نگاری دنیا به قطر ۳.۲ متر رونمایی شد

بزرگترین طرح خوشنویسی جهان با قطر 3.2 متر رونمایی شد

مراسم رونمایی از بزرگترین طرح نخ کشی دنیا با موضوع امام زمان (عج) امروز پنجشنبه 26 اسفند 1392 در رواق پذیرایی میدان حضرت ولی عصر (عج) برگزار شد.

به گزارش باراناخبر و به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با تبریک میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) (ع)، افزود: هنری است و با توجه به اینکه این مکان به عنوان ایوان پذیرایی ثبت شده است. پروژه ای انتخاب شد که در آن معنای انتظار برای منجی به نحوی نمایش داده می شد.
مهدی شایسته اصل با بیان اینکه 10 هنرمند در تحقق این طرح در چهار روز همکاری کردند و از مشارکت مردمی استفاده شد، گفت: هدف ما این است که در اینجا با رویکرد مهدویت و انتظار در ایستگاه ها، آثار دیگر عناصر شناسایی دیگری داشته باشیم. هنر از نظر شناسایی.» خاصی که باید در هر ایستگاه انجام شود. بنابراین از همه هنرمندان و علاقمندان دعوت می کنیم تا در این پروژه ها با ما همکاری کنند.
شایان ذکر است که بزرگترین بعد نخ ثبت شده در گینس به قطر دو متر بوده، در حالی که طرح نخ در ایوان پذیرایی به صورت دایره ای به قطر 3.2 متر انجام شده است که رکورد جهانی این کار را شکست. همچنین در این کار بیش از هشت کیلومتر نخ و 360 میخ استفاده شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا