عمومی

شبکه‌های اجتماعی خستگی و بی‌حوصلگی را رفع می‌کنند؟

بسیاری از ما وقتی به نقاشی درباره خود و تلفن های همراه خود می پردازیم ، یک رفتار آرام و آرام داریم. اما آیا واقعاً اینطور است؟ آیا شبکه های اجتماعی ما را آرام می کنند؟ مطالعات علمی جدید خلاف این را می گوید.

به گزارش باراناخبر ، نوشتن -زندگی خواندن وی نوشت: “اگر می خواهید ملال و کسالت را از بین ببرید و ذهن خود را آرام کنید ، توصیه می شود قبل از مراجعه به تلفن های همراه و شبکه های اجتماعی مداد و کاغذ تهیه کنید.” همه ما گاهگاهی برای تفریح ​​و اوقات فراغت به گوشه های تلفن همراه می رویم. ما به اطلاعیه ها ، پیام ها ، نظرات ، عکس ها ، آخرین اخبار و غیره نگاه می کنیم. در واقع ، با این کار ، تمایل داریم ذهن را برای لحظه ای از استرس پاک کنیم. اما مطالعات علمی اخیر به ما نشان می دهد که شبکه های اجتماعی خستگی را از بین نمی برد.

در واقع ، کانالها و سایتها اغلب مملو از افرادی هستند که یکدیگر را فریاد می زنند. برخی از توییت ها در ذهن شما ریشه دوانده و باعث استرس شما می شوند. موارد مشابهی در شبکه های دیگر اتفاق می افتد. برای سرگرمی چند دقیقه وارد شوید ؛ در حالی که اغلب احساس می کنید بیشتر از آرامش ناراحت هستید.

به دلیل اثرات ناسالم رسانه های اجتماعی ، برخی از کاربران اشتراک خود را لغو کرده یا “سم زدایی دیجیتالی” را انتخاب می کنند. با این حال ، مهمترین مشکلات استفاده از رسانه های اجتماعی مربوط به جوانان است. زیرا طبق مطالعات انجام شده ، جوانان به طور فزاینده ای نسبت به احساس کسالت و کسالت بی تحمل هستند. در حقیقت ، بسیاری از جوانان وقتی صفحه نمایش در جلوی خود ندارند اضطراب زیادی را تجربه می کنند.

“نسلی که نمی تواند بی حوصلگی او را تحمل کند ، نسلی از افراد کوچک است ، افرادی که بدون هیچ دلیلی خود را از روند کند طبیعت جدا کرده اند ، مردانی که در آنها هر انگیزه حیاتی به تدریج در حال محو شدن است”. گلهای آنها در گلدان. ​​”(برتراند راسل)

چرا شبکه های اجتماعی ملال و کسالت را از بین نمی برند؟

شبکه های اجتماعی نه تنها کسالت و کسالت ما را از بین می برند ، بلکه سلامت روان ما را نیز به خطر می اندازند. این را مطالعه ای که توسط موسسه علوم اعصاب و روانشناسی در کالیفرنیا در سال 2020 انجام شده است ، تأیید می کند.

با این حال ، به نظر نمی رسد که این اثر در سراسر جهان یکسان باشد. در حقیقت ، افرادی هستند که از شبکه های اجتماعی به خوبی استفاده می کنند و از مزایای آنها برخوردار می شوند. با این حال ، ارقام مربوط به خجالت و استرس ناشی از استفاده بیش از حد از شبکه های اجتماعی قابل توجه است.

به عنوان مثال ، برخی افراد معتاد به این شبکه ها هستند. در حقیقت ، فضای مجازی به عنوان دوپامین برای آنها عمل می کند.

دیگران زندگی را فقط از طریق دنیای دیجیتال درک می کنند. آنها در دنیای مجازی با دیگران مقایسه می شوند و نمی توانند هیچ پیام ، داستان یا تصویری را از دست بدهند. در غیر این صورت به دلیل احساس عقب ماندگی دچار استرس و اضطراب می شوند.

بسیاری از این موارد قبلاً برای ما شناخته شده بود. علم قبلاً به اثرات کوتاه مدت رسانه های اجتماعی پرداخته است. شبکه های اجتماعی به ما کمک می کنند تا سرگرم شویم و استرس یا کسالت گاه و بیگاه کشورمان را در محل کار ، تعطیلات یا مترو و اتوبوس با مراجعه به شبکه های اجتماعی از بین ببریم. اما امروزه علم نه می گوید. شبکه های اجتماعی حتی در کوتاه مدت به رفع خستگی و کسالت ما کمک نمی کند.

مرور کوتاه مدت موبایل خلق و خوی شما را بهبود نمی بخشد

دانشگاه رادبود هلند مطالعه جالبی انجام داد. هدف این بود که دریابیم آیا رسانه های اجتماعی ، همانطور که همه معتقدند ، به افراد کمک می کند تا هنگام استرس یا رهایی ، ذهن خود را پاک کنند. این یافته ها در مجله Royal Society Open Science منتشر شده است.

برخی از نتایج جالب این تحقیق به شرح زیر است:

1- شبکه های اجتماعی ملال و کسالت را از بین نمی برند ، بلکه باعث می شوند افراد بیشتر احساس کسالت و ناراحتی و استرس کنند.

2- از تلفن همراه خود فقط در ایام تعطیل یا زمانی که وقت آزاد کمی دارید استفاده نکنید. در حقیقت ، استفاده از تلفن همراه نوعی تفریح ​​نیست بلکه یک شیوه زندگی است. علاوه بر این ، شما حتی در غیر قابل توضیح ترین شرایط از تلفن همراه استفاده می کنید. بنابراین ، تشخیص لحظات استراحت از لحظه های کار دشوار می شود.

3- ما از تلفن همراه خود به طور مداوم و نه به شیوه سالم استفاده می کنیم. ما بدون توجه به شرایط به بررسی رسانه های اجتماعی می پردازیم. این می تواند منجر به استرس بیشتر در محل کار و حتی استرس بیشتر در زمان نیاز به استراحت شود.

احساس فوریت ؛ باید دائماً تلفن همراه خود را چک کنید

این احساس که باید دائماً تلفن همراه خود را چک کنید تصادفی نیست. در واقع این واقعیت که شبکه های اجتماعی خستگی و کسالت شما را برطرف نمی کند به یک هدف خاص تبدیل می شود. واقعیت این است که هر برنامه و برنامه ای به دنبال چیزی بسیار خاص است: استفاده منظم از آنها.

همه این سیستم عامل ها از تکنیک های بسیار پیچیده برای حفظ ارتباط شما استفاده می کنند: “احساس فوریت”. این ایده که اگر به تلفن همراه خود نگاه نکنید چیزی را از دست می دهید یک موضوع تکراری است.

در حقیقت ، دنیای دیجیتال برای کاهش خستگی ، کسالت یا سرگرمی ایجاد نشده است. آنچه شبکه های اجتماعی و برنامه ها نیاز دارند وابستگی شما و استفاده مداوم از آن است.

راههای دیگری برای مقابله با خستگی بیابید

راه های زیادی برای مقابله با کسالت و کسالت وجود دارد. با این حال ، مهمترین چیز این است که بیاموزید که چگونه خستگی و کسالت را تحمل کنید.

در واقع ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که منابع دیگری برای سرگرمی شما و استفاده از رسانه های اجتماعی برای کارهای ضروری یا انجام امور پیدا کنید. اگر این موارد را به خوبی انتخاب کنید ، می توانند هم غنی کننده و هم مفید باشند.

خواندن ، گوش دادن به موسیقی یا تمرین برخی از فعالیت های هنری همه منابع فوق العاده ای برای ذهن و سلامت روان شما هستند. آنها احساسات را هماهنگ می کنند ، استرس را تنظیم می کنند و خلاقیت را افزایش می دهند.

اگر تلاش کنید ، به زودی متوجه خواهید شد که دنیای فوق العاده ای فراتر از صفحه نمایش تلفن همراه و سر و صدای بی وقفه شبکه های اجتماعی وجود دارد که تا به امروز از آنها بی خبر بوده اید. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا