اجتماعی

قانون مبارزه با مواد مخدر پویا نیست

مدیرکل دفتر حقوقی ستاد مبارزه با مواد مخدر معتقد است قانون مبارزه با مواد مخدر پویا نیست و از پدیده قاچاق به عقب برمی گردد.

به گزارش باراناخبر ، محمد ترهامی با تأکید بر اینکه پدیده اشتباه اعتیاد در صدر آسیب های اجتماعی کشور است ، اظهار داشت: این موضوع به قدری مهم است که مبارزه با آن مورد توجه مسئولان به ویژه مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

وی مشکل اعتیاد و معتادان را نتیجه پدیده قاچاق دانست و گفت: قاچاق یک پدیده پویاست اما متأسفانه قانون مربوطه این پویایی را ندارد و از پدیده قاچاق به عقب می رود.

ترهام عدم به روزرسانی لیست مواد مخدر را یکی از مطالبات قانونی در این زمینه دانست و گفت: “به روزرسانی لیست مواد مخدر روند طولانی و دشواری را در مجلس شورای اسلامی دارد و اگر این کار در ستاد مبارزه با مواد مخدر باقی بماند.” ما هر سال با رشد و تغییر نوع مواد مقدماتی جدید ، ضبط خواهیم کرد.

طهرامی ضمن انتقاد از اینكه اشکال مجازات با لیست مواد مخدر غیرقانونی مغایرت دارد ، در این زمینه نمونه ای از آن را مثال زد و اظهار داشت: به عنوان مثال ، مواد مخدر شیشه ای در سال 2004 وارد ایران شد ، اما شش سال بعد ، در سال 2010 ، در لیست داروها بود.

با انتقاد از برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر ، مدیرکل دفتر حقوقی ستاد مبارزه با مواد مخدر که در یک برنامه رادیویی صحبت می کرد ، گفت: “بزرگترین دلگرمی برای قاچاقچیان مواد مخدر مسئله اقتصادی است که از مزایای مادی آنها کاسته شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا