حوادث

عملکرد چشمگیر ایران در مبارزه با موادمخدر در سال ۲۰۲۰

سفیر و نماینده دائمی کشورمان در وین با ارسال نامه ای به مدیر اجرایی دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد عملکرد سازمان بین المللی جمهوری اسلامی ایران را در زمینه مبارزه با مواد مخدر در سال 2020 (دسامبر 2009 برای ژانویه 2017). وی خاطرنشان کرد که ایران همچنان پرچم جهانی در برابر مواد مخدر است.

به گزارش باراناخبر ، کاظم غریب آبادی همچنین در مسئولیت مشترک خود در حمایت از برنامه های مبارزه با مواد مخدر از انفعال سازمان ها و کشورهای بین المللی مربوطه در عمل انتقاد کرد و خواستار اصلاح این رویکرد شد.

کاظم غریب آبادی در نامه خود اظهار داشت: بیش از 1147 تن انواع مواد مخدر در سال 2020 با تلاش و فداکاری سربازان و افسران اجرای قانون در مرزها و داخل کشور توسط ایران کشف شد که در مقایسه با سال گذشته 41٪ افزایش یافته است نشان می دهد.

غریب آبادی افزود: بیشترین میزان این کشفیات مربوط به تریاک با 916 تن است که مقدار سایر مواد مخدر کشف شده 107 تن حشیش ، 27 تن مورفین ، 31 تن هروئین ، 20 تن شیشه و 44 تن مواد دیگر بوده است. “

دیپلمات کشورمان تأکید کرد: در سال 2020 مأموران مبارزه با مواد مخدر ایران 2851 درگیری مسلحانه با قاچاقچیان مواد مخدر داشتند که منجر به انهدام و متلاشی شدن 2196 باند و شبکه ترانزیت و توزیع مواد مخدر شد. در این درگیری ها 10 مأمور ایرانی دیگر به شهادت رسیدند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا