اجتماعی

فقدان آغوش مادر برای نوزاد خطرناکتر از کروناست

سازمان بهداشت جهانی (WHO) تخمین زده است که نوزادانی که توسط مادرانشان آغوش گرفته نمی شوند 65 برابر بیشتر در اثر ویروس کرون می میرند و این سازمان نسبت به مقررات سختگیرانه نوزاد هشدار می دهد.

به گزارش باراناخبر ، سازمان بهداشت جهانی از کادر پزشکی خواست که اجازه تماس فیزیکی بین مادر و نوزاد را که برای کودک حیاتی است ، بگذارند.

در حالی که تماس جسمی برای نوزادان بسیار مهم است ، در آغوش گرفتن و نوازش آنها توسط والدین از ترس بیماری عروق بیماری کرونا قلب در بسیاری از نقاط مانند گذشته نیست.

سازمان بهداشت جهانی اظهار داشت که تأثیر مثبت آغوش و نوازش مادران در رشد کودک از نظر پزشکی بسیار بیشتر از خطر ابتلا به بیماری کرون است.

متخصصان بهداشت جهانی می گویند بیماری Covid-19 مراقبت از نوزادان بیمار یا نارس را به شدت تحت تأثیر قرار داده است و بسیاری از آنها به طور نامعقولی از مادر خود جدا شده و در معرض خطر مرگ یا بیماری جسمی طولانی مدت قرار دارند.

دو مطالعه جدید ، به نقل از سازمان بهداشت جهانی ، نشان می دهد که هزاران نفر از کارکنان شاغل در بخش نوزادان به مادرانی که دارای ویروس کرونا هستند و یا مظنون به داشتن ویروس کرونا هستند ، اجازه نمی دهند که با نوزادان خود پوست به پوست داشته باشند و تقریباً یک در یک چهارم از افراد شرکت کننده در تحقیق گفتند که اجازه شیر دادن ندارند.

مطالعات نشان می دهد: با این وجود حضور مادر و نوزاد در کنار هم و تماس فیزیکی آنها می تواند جان بیش از 125000 نفر را نجات دهد.

به گفته کارشناسان WHO ، نوزادان تازه متولد شده در سراسر جهان حق برقراری ارتباط با والدین خود را دارند و به دلیل اپیدمی کوید -19 نباید این حق را نادیده گرفت.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت می گویند این اقدام دهه ها پیشرفت در کاهش مرگ و میر کودکان را به خطر می اندازد.

در بیانیه سازمان بهداشت جهانی آمده است: “مادران باید پس از تولد با کودک خود در یک اتاق باشند ، او را در آغوش بگیرند ، به کودک خود شیر دهند و با او تماس پوست به پوست داشته باشند.” حتی وقتی آلوده شده یا مشکوک به ویروس کرونا هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا