اجتماعی

شرایط آب و هوایی و انتقال کروناویروس

سازمان بهداشت جهانی (WHO) می گوید ویروس کرونا می تواند در هر آب و هوایی منتقل شود و هیچ دلیلی وجود ندارد که تصور کنیم هوای سرد ویروس را از بین می برد.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی ، این ویروس به طور عمده به انسان سرایت کرده است. باران و برف می تواند ویروس را روی نیمکت ها یا سایر اشیا outdoor فضای باز رقیق کند ، اما اعتقاد بر این نیست که انتقال ویروس از روی سطوح عامل اصلی شیوع اپیدمی است.

در عوض ، محققان می گویند ، این نگرانی در مورد هوای سرد وجود دارد که دمای پایین باعث می شود افراد بیشتری در خانه به خصوص در مکان های شلوغ حضور داشته باشند و شرایط را برای گسترش ویروس به راحتی ایجاد می کند.

مطالعات نشان داده است که درصد قابل توجهی از شیوع ویروس کرونا در بین افراد خانواده هنگامی رخ می دهد که افراد فضاهایی مانند آشپزخانه و حمام را با هم تقسیم می کنند.

سازمان بهداشت جهانی و سایر سازمان های مشابه نیز هشدار داده اند که ویروس به راحتی در داخل خانه و با تهویه مناسب قابل انتقال است زیرا ویروس کرونا می تواند از طریق هوا پخش شود و ذرات عفونی می توانند برای چند ساعت در هوا بمانند.

ویروس کرونا اغلب به خارج منتقل نمی شود زیرا هوای تازه ذرات ویروس را پراکنده می کند و در عین حال برای مردم راحت تر می تواند فاصله جسمی خود را با دیگران حفظ کنند. با این حال ، کارشناسان هشدار می دهند که قرار گرفتن طولانی مدت در فضای باز و بدون ماسک می تواند ویروس کرونا را گسترش دهد.

به گزارش ژاپن تودی ، متخصصان بهداشت معتقدند که بهترین راه برای جلوگیری از شیوع ویروس استفاده از ماسک در مکان های عمومی ، فاصله حداقل دو متری از دیگران و شستن مرتب دست است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا