اقتصادی

فراموش‌کده‌ای به نام بافت فرسوده

بیش از 20 میلیون نفر در مناطق ناپایدار و ناامن زندگی می كنند كه قرار بود از 15 سال پیش 10 درصد در سال تجدید شود و اگرچه آماری در دسترس نیست ، اما به گفته كارشناسان ، شاید 15 درصد از این هدف. همچنین محقق نشده است.

به گزارش باراناخبر ، برنامه تجدید و بهبود سالانه 10 درصد از بافتهای ناقص در برنامه های توسعه پنج ساله کشور لحاظ شده است ، اما آنطور که باید و شاید طی 15 سال گذشته پیشرفت نکرده است. هر سال 100 هزار واحد مسکن باید در زمینه های ناکارآمد نوسازی و به روز شوند ، اما آنچه که اجرا شد دور از هدف است.

مهمترین اقدامی که دولتهای گذشته برای دستیابی به این هدف انجام داده اند ، افزایش تعداد تاسیسات بافتی است که هر از گاهی مصرف می شود ، که اکنون برای سازندگان حرفه ای واحد به 250 میلیون یورو می رسد ، اما فقط 50 میلیون یورو با یارانه های دولتی و نرخ بهره. 9 9٪ است و مابقی این مبلغ با سود 18٪ پرداخت می شود.

40٪ تهرانی ها در ساختاری ناپایدار و فرسوده زندگی می کنند

طبق آماری که مدتی پیش توسط نژاد بهرام ، عضو شورای شهر تهران ارائه شد ، 40 درصد از جمعیت تهران در مناطق ناپایدار و پرمصرف زندگی می کنند و در یک محیط نسبتاً ناامن زندگی می کنند. البته وی همچنین گفت بودجه تمدید سرمایه در 3 سال گذشته 10 برابر افزایش یافته است. این رقم را نمی توان تغییری در نوسازی و بهبود به دلیل افزایش هزینه ها به دلیل تورم مصالح ساختمانی دانست.

وعده ساخت 145000 خانه ملی در مناطق فرسوده

وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد 145000 واحد مسکونی در مناطق ناکارآمد و تهی شده احداث کند که 100000 واحد آن توسط انسان و 45000 واحد توسط شرکت بازسازی شهری ایران به عنوان یک مجموعه دولتی ساخته می شود ، اما شواهد شواهدی مبنی بر پیشرفت برنامه به درستی و شاید طی یک سال گذشته.

کندی روند تجدید و بهبود را می توان به وضوح از تعداد تجهیزات اختصاص داده شده به بافت های ناکارآمد مشاهده کرد. به گفته مدیر امور اعتباری بانک مسکن ، از ابتدای سال 1398 تا 24 مرداد 1399 ، تنها 13 هزار و 399 فقره تسهیلات در ساختارهای قدیمی به مرحله امضا رسیده است.

نوسازی بافت های فرسوده علی رغم اینکه در سال های اخیر آمار دقیقی ارائه نشده است ، به گفته مهدی عبوری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ، به دلیل تغییرات و نوسانات شاخص های کلان و رکود بی سابقه بازار ، کند بوده است. مسکن و ساخت و ساز. .

برای تفریح ​​یک کولی داشتیم

حسن محتشم ، عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران اظهار داشت: حدود 15 سال پیش ، هر ساله 10 درصد از بافت مصرفی باید تجدید می شد ، اما این هدف باید چند سال پیش به طور کامل محقق می شد. اما با گذشت سالها ، شاید حتی 15 درصد از برنامه به جلو نرفته باشد ، در حالی که بیش از آن میزان حاشیه نشینی افزایش یافته است. به عبارت دیگر ، ما نه تنها در زمینه بازسازی پیشرفت نکردیم ، بلکه عقب ماندیم.

در همین حال ، تلفیق انباشت تقاضا با نوسانات اقتصادی ، راه حلی تلخ برای متقاضیان مسکن ایجاد کرده است. به حدی که برای کاهش این غم و اندوه در شهرهای ماهواره ای قرار گرفته اند. طبق گزارش های میدانی ، فروش مسکن در شهرهای اطراف تهران در ماه های اخیر رونق داشته است و مطمئناً باید منتظر تشدید حاشیه نشینی باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا