عمومی

سکونت ۳۴هزارنفر ازجمعیت شهر اهر در مناطق حاشیه نشین و بافت فرسوده – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حیدر رضایی معاون برنامه ریزی و ساخت و ساز استانداری اهر در جلسه شورای بررسی مسکن و پروژه های شهرستان اهر گفت: شاهد تخلف شهرداری اهر از طرح جامع شهری بوده ایم. یعنی تا تصویب طرح جامع و لازم به ذکر است که پروانه ساخت صادر کرده اند که مغایر با طرح جامع شهر است.

وی افزود: فرماندار اهر در خصوص سکونت گاه های غیررسمی تحت فشار است. مناطقی که 10 سال پیش به محدوده شهری الحاق شده و خدمات زیربنایی ارائه شده است، در سکونتگاه های غیررسمی اهری حداقل نیمی از خدمات شهری وجود ندارد که باعث می شود دولت به جای شهرداری باشد. سرزنش کردن شدن

رضایی بیان کرد: حداقل انتظار این بود که طرح جامع شهری برای سکونتگاه های غیررسمی اهری خدمات رسانی کند اما متاسفانه شاهد بی توجهی در این زمینه بوده ایم.

وی گفت: ساخت و سازها در شهر اهر با نقش آفرینی برخی کارآفرینان انجام شده و شهر اهر بدون ضوابط شهرسازی در شهر توسعه یافته است.

آماده سازی شهرداری برای مطالعه طرح جامع کمربند سبز اهری

محمد باقر خانه ها در جلسه شورای مسکن و بررسی پروژه های شهر اهر با تاکید بر اینکه چهار ورودی و خروجی شهر اهر به هیچ وجه نیست. خوردن افتخاری نیست، گفت: همچنین عدم تکمیل پروژه های رینگ شرقی، غربی و جنوبی در تردد مسافران شهرهای شمالی و استان اردبیل، بار ترافیکی شهرستان اهر افزایش یافته و شهروندان. اهری ناراحت می شوند و شکایت می کنند.

شهردار اهر به برنامه ریزی ساماندهی ورودی شهر اهر از حاشیه جاده اشاره کرد. منفذ وی از کارگروه امور زیربنایی آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: کارگروه امور زیربنایی استان در نظر دارد ورودی شهر اهر را از حاشیه جاده ساماندهی کند. منفذ وی از ما خواست تا با وجود اینکه این روند طولانی خواهد بود، این طرح را بررسی کنیم، بنابراین در این راستا نیازمند همکاری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی هستیم.

وی بابیان اینکه شهر اهر با آذین بندی ورودی و خروجی به مسافران و گردشگران ارائه می شود، گفت: متاسفانه وضعیت ورودی و خروجی اهر نامطلوب است. قسمتی از منطقه شهری نیست که شهرداری اهر ساماندهی کند اما با تفاهم نامه ای با اداره راهنمایی و رانندگی در نظر داریم به پلیس راهنمایی و رانندگی و در جاده مراجعه کنیم. منفذ ساماندهی مقبره آیت الله برق.

خانه ها وی از آمادگی شهرداری اهری برای همکاری با اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی برای اجرا و مطالعه طرح جامع کمربند سبز شهر اهری خبر داد و اهری اولین شهرداری است که اقدامات لازم را انجام داده است. معیارهای. در این جنبه.

شهردار اهر با اشاره به اینکه 23 هزار نفر از جمعیت اهر در 270 هکتار از سطح شهر در سکونتگاه های غیررسمی زندگی می کنند، گفت: همچنین 11 هزار نفر از جمعیت اهر در بافت های فرسوده میانی و تاریخی زندگی می کنند که یک سوم جمعیت شهر اهر است. اهر در شهرک‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده است و شهرداری اهری دارای 1400 هکتار زمین خدمات شهری و 12960 هکتار زمین مصوب طرح جامع است.

وی با ارزیابی همکاری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با شهرداری اهر خاطرنشان کرد: پاسخ منفی از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان نشنیدیم. همکاری در تعیین تکلیف ساماندهی ورودی شهر اهری از حاشیه جاده منفذ کارگروه مسائل زیرساختی استان را داریم.

دکمه بازگشت به بالا