عمومی

تعمیر ۷۵۰۰ منزل زلزله‌زده در مسجدسلیمان/ بهسازی بافت‌های فرسوده – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، اکبر نیکزاد ، ظهر جمعه هنگام بازدید از روند بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله مسجدسلیمان و پروژه جابجایی مناطق آلوده به نفت و گاز ، اظهار داشت:.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: در بحث تعمیر واحدهای مسکونی زلزله زده مسجدسلیمان باید 7500 واحد تعمیر می شد که با امکانات مورد نظر تکمیل شد و مردم در حال زندگی هستند. در واحدهای ذکر شده

وی افزود: همچنین در رابطه با تخریب و نوسازی واحدهای ساکن زلزله در مسجدسلیمان ، 1400 واحد باید نوسازی می شد که از این تعداد 860 واحد باید در محل خود تخریب و نوسازی می شد که نیز انجام شد “

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: همچنین 540 واحد دیگر به دلایل مختلف مجبور به جابجایی شدند که به دلیل موقعیت مکانی موردنظر خود ، کار تخصصی-فنی به همراه طراحی سایت و تقسیم قطعات انجام شده است.

نیکزاد با اشاره به اینکه حدود 30 میلیارد دلار برای تأمین برق و زیرساخت های شهر هزینه شده و در مراحل پایانی است ، گفت: مراحل استحکام بخشیدن به 540 واحد در حال ساخت به پایان رسیده و نجاری در حال کار است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: ما درخواست وام اضافی برای این شهر داریم تا در صورت اطلاع به متقاضیان پرداخت شود تا آنها بتوانند واحدها را تکمیل کنند.

وی در ادامه به موضوع جابجایی ساکنان منطقه آلوده به نفت اشاره کرد و اعلام کرد: برای انتقال واحدها به مناطق آلوده به نفت ، 495 واحد مسکونی باید با همکاری وزارت نفت و سایر مقامات اصلاح می شد که باعث شده است 92 درصد پیشرفت فیزیکی و تا دو ماه آینده کار آنها تکمیل و به مردم واگذار می شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران با تأکید بر اینکه باید کارهای اساسی برای بهبود ساختارهای شهری مصرفی در مسجدسلیمان انجام شود ، گفت: همراه شود.

دکمه بازگشت به بالا