عمومی

غفلت مرگبار – باراناخبر

این روزها مردم فکر می کنند که اپیدمی کرونا به پایان رسیده و سطح جامعه را نگاه می کند ، می بینیم که بیشتر شهروندان اصل فاصله اجتماعی را رها کرده اند و بسیاری دیگر دیگر ماسک نمی پوشند. در این شرایط ، این بیماری حتی سریعتر در بین این افراد منتقل می شود و هرچه سرعت انتقال بیماری بیشتر باشد ، شیوع بستری ها بیشتر می شود.

به گزارش باراناخبر ، دکتر مسعود مردانی ، عضو کمیته ملی تاج گذاری ، در یادداشتی در این روزنامه مربا وی نوشت: “شمار تلفات ویروس Coronavirus دیروز بیش از 100 نفر بود.” در هفته های اخیر اما با افزایش تعداد افرادی که با Qovid-19 زندگی می کنند افزایش یافته است ، تعداد مرگ و میرها در روز بین 50 تا 80 متغیر بوده و همیشه گفته می شود که نباید تعداد کشته ها افزایش یابد. ما از شیوع موج دوم ویروس بسیار نگران هستیم. اما اکنون که تعداد کشته شدگان در روز به سه نفر رسیده است ، نگرانی از عود بیماری در کشور ما نیز افزایش یافته است.

بی توجهی مردم به معیارهای بهداشتی مهمترین پیام است که می توان از افزایش تعداد کشته شدگان ناشی از تاج استفاده کرد. این روزها ، مردم فکر می کنند کمپین کورونا به پایان رسیده است و با نگاهی به سطح جامعه ، می بینیم که بیشتر شهروندان اصل فاصله اجتماعی را رها کرده اند و بسیاری دیگر دیگر ماسک نمی پوشند. در این شرایط ، این بیماری حتی سریعتر در بین این افراد منتقل می شود و هرچه سرعت انتقال بیماری بیشتر باشد ، شیوع بستری ها بیشتر می شود. افزایش تعداد موارد بیماری عروق ویروس کرونا قلب نیز به افزایش تعداد مرگ و میر ناشی از این ویروس منجر شده است و در صورت ادامه این روند ، وضعیت خطرناکی را در کشور شاهد خواهیم بود.
ما خواهیم بود

مطمئناً نباید مردم را مقصر افزایش تعداد افراد آلوده و کشته شده در کویت-19 در این کشور دانست زیرا دولت برای کاهش محدودیت ها عجله دارد و در شرایطی که هنوز اوضاع در بسیاری از استان های زرد-زرد رواج دارد. یا حتی بحران بسیاری از محدودیت ها در زمینه پیشگیری از تاج برداشته شده است ، حتی در آن استان ها. در همین رابطه باید از دولت سؤال شود که افتتاح مهدکودک ها ، مدارس خصوصی ، مراکز فرهنگی و برخی دانشگاه ها در شرایط فعلی برای مردم چیست و آیا اهمیت افتتاح این مراکز بیشتر از حفظ سلامت شهروندان است؟ ریحپ در حالی صورت می گیرد که بسیاری از کارشناسان بهداشت بر این باورند که تا پایان اپیدمی کویت-19 ، همه مجامع عمومی از جمله مدارس ، دانشگاه ها و مراکز فرهنگی باید تعطیل شوند.

البته در جامعه امروز برخی موارد کاهش محدودیت ها برگشت ناپذیر است ، اما حداقل دولت باید در کاهش سایر محدودیت ها صبورتر باشد ، زیرا هر چقدر دولت بخواهد با توسعه کار مراکز مختلفی را اجازه دهد. پروتکل های بهداشتی ، وزارت بهداشت و سایر آژانس های مسئول نظارت بر اجرای پروتکل ها از نیروی انسانی کافی برخوردار نیستند.

به طور اتفاقی ، این عدم وجود نظارت نظارتی بر دوش مردم برای رعایت موازین بهداشتی دو برابر می کند. در اصل ، در ماه های اول رفراندوم ، دولت نقش مهمی در اسکان مردم نداشته و بیشتر حساسیت خود شهروندان به کروناویروس باعث شده است که این پروتکل ها جدی گرفته شود. حتی اکنون نیز خود مردم باید نسبت به این موضوع حساس باشند و بی دقتی یک ماه گذشته را کنار بگذارند. “در غیر این صورت ، ما باید تاج های بیشتر و بیشتری را در سراسر کشور ببینیم.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا