عمومی

هشدار پیک ششم – باراناخبر

با توجه به نمودارهای روزانه مرگ و میر، می توان شاهد روند افزایشی اپیدمی های کرونری در سراسر کشور بود.

به گزارش باراناخبر، این روزنامه اعتماد وی نوشت: پس از یک هفته استراحت، ویروس کرونا با افتخار در چهار گوشه کشور هجوم آورده است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی وزارت بهداشت در روزهای اخیر، حملات جدید ویروس از شرق کشور قابل مشاهده است و اگرچه هنوز گزارش هشداردهنده‌ای از افزایش بحرانی تعداد مبتلایان و فوتی‌ها از استان سیستان و بلوچستان منتشر نشده است. Quid-19، اکثر استان ها افزایش یافته است.

استان های کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، کرمان، خوزستان، فارس، مازندران، البرز، مرکزی، آذربایجان شرقی، گیلان و لرستان از جمله استان هایی هستند که از افزایش مرگ و میر، افزایش بستری شدن در بیمارستان ها و عقب نشینی شهرها خبر داده اند. استان از وضعیت آب. مرگ های کم خطر)، دو رقمی، افزایش مراجعات سرپایی به بیمارستان، پیشرفت بیماری قرمز و تعداد سه رقمی بیماران گزارش شده است که باعث افزایش تعداد شهرهای قرمز شده است. بر اساس جداول روزانه وضعیت آلودگی و مرگ و میر، گرایش اپیدمی در سراسر کشور نیز افزایش یافته است. از هفته گذشته در پی رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای محدودیت های اجتماعی از جمله نظارت دقیق بر ممنوعیت تردد بین استانی پلاک های داخلی و الزام به پوشیدن ماسک در اماکن عمومی و تداوم مخابرات در ادارات دولتی. و آژانس ها، میزان مرگ و میر روزانه کمتر است. از 160 به 170 نفر و تعداد مبتلایان جدید به کمتر از 10000 نفر رسیده بود، اما طی پنج روز گذشته این ارقام رو به افزایش است و این افزایش نشانه غیرقابل انکاری از تهاجم قوی ویروس کووید-ویروس 19 است. همزمانی با شروع اولین شیوع آنفولانزا، و همچنین امتناع مداوم 15 تا 20 درصد از جمعیت از دریافت واکسن کرونا، نگرانی‌های جدی در مورد واکنش شدید به ویروس در فصل سرما ایجاد می‌کند. در عین حال، به گفته متخصصان بیماری های عفونی، خطر گردش ویروس در فصل سرما افزایش می یابد. زیرا تجمعات در داخل خانه (به دلیل بسته شدن پنجره ها در هوای سرد) می تواند خطر ابتلا به عفونت را در جمعیت عمومی و حتی واکسینه شده افزایش دهد.

روز گذشته علیرضا ناجی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هشدار داد که «بیش از 90 درصد افرادی که بر اثر بیماری عروق بیماری کرونا قلب فوت می کنند، واکسینه نشده اند». بر اساس اعلام دیروز وزارت بهداشت، در شب 14 تا 14 آبان، 197 بیمار مبتلا به کووید-19 جان خود را از دست دادند. پنج روز پیش در شب 30 مهرماه به 10 آبان ماه، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 124 نفر رسید که بر اساس همین گزارش، در شب 4 تا 5 آبان ماه 10 هزار و 644 مورد جدید در کشور شناسایی شد. بیماری عروق بیماری کرونا قلب؛ این در حالی است که پنج روز پیش و در روز 30 آنلاین تا 10 آبان تعداد مبتلایان جدید در کشور 7081 نفر بود.

این بیماری در حالی دوباره در کشور رو به رشد است که تا روز گذشته در کشور در مجموع 83 میلیون و 529 هزار و 916 دوز واکسن عروق بیماری کرونا تزریق شد و بر اساس آمار وزارت بهداشت 51 میلیون و 738 هزار و 578 نفر یا معادل 60 درصد جمعیت کشور. در صورتی که اولین دوز واکسن تزریق شد، اما تعداد کل دریافت کنندگان دوز دوم واکسن که دو هفته پس از دوز دوم در برابر حملات شدید ویروسی مصونیت نسبی خواهند داشت، دیروز به 31718775 نفر رسید که معادل 37 درصد است. کل کشور پس از واکسیناسیون 70 تا 80 درصد جمعیت کشور، هنوز تا رسیدن به هدف دستیابی به امنیت جمعی فاصله دارد. اگرچه در هفته‌های اخیر نسبت به اواسط تابستان سرعت واکسیناسیون به دلیل افزایش واردات واکسن افزایش یافته است، اما با این وجود در این بی‌ثباتی گردش ویروس در کشور، افتخار مسئولان بهداشتی برای پیشی گرفتن از واکسیناسیون ایرانی توسط کشورهاست. در سراسر جهان شگفت آور است.

دو روز پیش سید عباس متولیان، فوق تخصص عفونی به خبر گفت: در دو ماه گذشته به ازای هر ۱۰۰ نفر ۳۳ دوز واکسن تزریق شده است. اگر امروز برای هر 100 نفر 96 دوز واکسن تزریق می شد. در حال حاضر متوسط ​​واکسیناسیون در دنیا 84 دوز به ازای هر 100 نفر است، بنابراین در حال حاضر پوشش واکسیناسیون در ایران بالاتر از میانگین جهانی است. بر اساس محتویات جداول روزانه WORLDMETERS، جایگاه ایران در رده بندی جهانی از نظر تعداد کل مبتلایان، پس از آمریکا (46 میلیون و 502 هزار و 517 نفر)، هند (34) در رده هشتم جدول قرار دارد. ). میلیون و 227 هزار و 720 نفر، برزیل (21 میلیون و 748 هزار و 984 نفر)، انگلیس (8 میلیون و 897 هزار و 149 نفر)، روسیه (8 میلیون و 352 هزار و 601 نفر)، ترکیه (7 میلیون و 909 هزار و 111 نفر) و فرانسه (7 نفر) میلیون و 133 هزار و 766 نفر)؛ تا ظهر دیروز تعداد کل بیماران در ایران به 5 میلیون و 888 هزار و 100 نفر افزایش یافت.

به نظر می رسد یکی از دلایل اصلی بازگشت موج افزایشی، عجله برای بازگشایی، لغو مخابرات، عادی شدن ترافیک عمومی با وجود ادامه ممنوعیت تردد بین شهرهای قرمز و نارنجی و ممنوعیت تردد در شبانه روز باشد. . و رفع ممنوعیت بسیاری از اصناف را باید با افزایش سفرهای تفریحی و زیارتی و همچنین برگزاری چندین مراسم در هفته های اخیر مرتبط کرد.

دبیر کمیته اپیدمیولوژی و تحقیقات کمیته علمی کشوری مقابله با کووید-۱۹، دیروز بازگشایی و چانه زنی زودهنگام موسسات برای ازسرگیری فعالیت های تشویقی ازدحام جمعیت را خطرناک ترین اقدام در شرایط کنونی کشور خواند. که در شرق کشور روند نزولی متوقف شده و حتی روند افزایشی بیماری را آغاز کرده است. بازگشت به کاهش. اما واقعیت این است که در سراسر کشور سرعت کاهش بیماری بسیار کند است و بسیاری از استان ها به صورت افقی حرکت می کنند. این شرایط افقی در این سطح مطلوب نیست، اما اگر به سطح افقی در سطح بروز و بستری کمتر می رسیدیم، مطلوب بود، اما الان اینطور نیست. البته نمی توان به وضوح دلیل افزایش این بیماری را در برخی استان ها بیان کرد و اینکه آیا احتمال جدی بودن این افزایش ها وجود دارد یا خیر. به طور کلی هر زمان که شاخه اپیدمی ما در کشور سقوط می کند، همه اعم از مردم و مسئولان، احتیاط ها و رصدها را ضعیف می کنند، اما اینکه آیا این افزایش ها می تواند نشانه جهش باشد، باز هم نه تایید می شود و نه تایید. قابل رد است و باید اطلاعات بیشتری یافت شود. این فرصت ها همیشه وجود دارد. ما هنوز هیچ مدرکی ندیده ایم، اما هر احتمالی ممکن است رخ دهد. بازگشایی همزمانی که از سراسر کشور از جمله دانشگاه ها، وزارت آموزش و پرورش، کارکنان، توسعه رویدادهای فرهنگی و مذهبی و غیره می شنویم، ممکن است در جهت گیری آینده این روندها نقش داشته باشد. به نظر می رسد بازگشایی ها همزمان و بدون ترتیب زمانی مناسب در حال انجام است و این موضوع جای نگرانی دارد.»

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا