علمی و پزشکی

عکس | این موشک از نگاه مجله «تایم» بهترین اختراع دنیاست!

مجله معتبر تایم تلسکوپ فضایی جیمز وب و موشک SLS (سیستم پرتاب فضایی) را به عنوان برترین اختراعات سال 2022 معرفی کرد. ناسا در پروژه تلسکوپ جیمز وب با آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی کانادا همکاری کرد. موشک SLS ناسا، قدرتمندترین موشک جهان، برای فرستادن انسان به ماه به عنوان بخشی از ماموریت آرتمیس طراحی شده است.

به گزارش SciTechDaily، مجله تایم تلسکوپ جیمز وب را به عنوان بهترین اختراع در رده “طراحی” معرفی کرد. ناسا می گوید تلسکوپ جیمز وب با هدف دیدن اولین نورهایی که جهان ما را روشن کردند ساخته شد. یکی از مهندسان ناسا می‌گوید: «وقتی اولین تصاویر را دیدم، گیر کردم. اما در عین حال احساس رضایت می کردم. چون می‌دانستم که هر آنچه در آنجا بود با جیمز وب دیده می‌شد.”

عکس این موشک آمریکایی جزو بهترین اختراعات سال 2022 بود!

تلسکوپ فضایی جیمز وب که در اواخر سال 2021 به فضا پرتاب شد، تاکنون تصاویر باورنکردنی از جهان دور به ثبت رسانده است. وب توانسته است اولین کهکشان ها را ببیند، تصاویر جدیدی از سیارات منظومه شمسی را نشان دهد و نحوه تشکیل ستاره ها را ثبت کند.

موشک SLS به تازگی فضاپیمای بدون سرنشین Urine را به عنوان بخشی از ماموریت Artemis 1 به ماه پرتاب کرده است. SLS تنها موشکی است که می تواند افراد و منابع را از طریق فضاپیما ارسال کند. اورین آن را به ماه و فراتر از آن ببرید. مجله تایم موشک SLS را به عنوان بهترین اختراع در رده “تجربی” انتخاب کرد.

عکس این موشک آمریکایی جزو بهترین اختراعات سال 2022 بود!

سامانه پرتاب فضایی بزرگترین موشک ساخته شده توسط ناسا از زمان زحل 5 است و به گفته آژانس فضایی آمریکا، قدرت آن در ماموریت آرتمیس 1 نشان داده شده است. اگرچه تایم موشک جدید ناسا را ​​اختراع بزرگی خوانده است، اما بسیاری از کارشناسان فضایی آن را اختراع می دانند. یک پرتابگر قدیمی و بسیار گران قیمت. بر اساس گزارش ها، ناسا 20 میلیارد دلار برای طراحی و ساخت سامانه پرتاب فضایی هزینه کرده است و بر اساس برخی منابع، هزینه هر پرتاب این موشک تقریبا 4 میلیارد دلار خواهد بود.

227227

دکمه بازگشت به بالا