عمومی

روسیه موشک قاره پیمای جدید آزمایش کرد

با توجه به پایگاه داده باراناخبر ،

وی بدون توضیح بیشتر توضیح داد: “یک موشک بالستیک قاره پیمای جدید ساخته شده در انستیتوی فناوری حرارتی مسکو (وابسته به شرکت فضایی روسیه Cosmos)”

طبق اعلام اداره صنایع دفاعی روسیه ، موشک جدید از پایگاه فضایی پلستسک در استان آرخانگلسک در شمال غربی روسیه پرتاب شد و این حادثه در اواسط ماه جاری رخ داد.

خبرگزاری تاس گزارش داد که هنوز نظری از انستیتوی فن آوری های حرارتی مسکو درباره پرتاب موشک بالستیک قاره پیما دریافت نکرده است.

پیش از این رسانه ها گزارش داده بودند كه انستیتوی فن آوری های حرارتی مسكو شروع به طراحی یك موشك بالستیك قاره پیمای جدید به نام Kdar كرده است كه می تواند از یك سكوی متحرك یا زیرزمینی پرتاب شود.

در سالهای اخیر روسیه با توجه ویژه به توسعه موشکهای بالستیک قاره پیما با برد بیش از 10 هزار کیلومتر و کلاهکهای جداگانه و موشکهای بالستیک قاره پیمای جدید ، تقابل خود با ایالات متحده را شدت بخشیده است. یارها از این مشخصات برخوردارند.

ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه اخیراً اعلام کرد که ایالات متحده قصد دارد با استقرار سیستم های دفاع موشکی در لهستان و رومانی ، توانایی هسته ای روسیه را خنثی کند.

به گفته وی ، روسیه با طراحی و ساخت موشک های جدید با قابلیت های ویژه که می توانند از سیستم دفاع موشکی ایالات متحده عبور کنند ، نقشه واشنگتن را خنثی می کند.

وی با هشدار درباره اینکه بهتر است هیچ کشوری از هیچ یک از خطوط قرمز روسیه عبور نکند ، افزود: روسیه برای محافظت از منافع خود سریع ، سخت و فراتر از هر اقدام تحریک آمیز علیه خود پاسخ خواهد داد.

همزمان با انتشار این خبر ، رزمایش ناتو “نسیم دریا -2012” امروز دوشنبه با حضور نیروهای نظامی 32 کشور در دریای سیاه آغاز شد. سیاه فرستاده شد

دکمه بازگشت به بالا