علمی و پزشکی

علایم خفیف ابتلا به کرونا / ناشنوایی؛ علامتی نادر

یک متخصص بیماریهای عفونی ضمن ذکر علائم بیماری خفیف قلب و عروق کرونا گفت: “این معنی ندارد که کسی در صورت مشاهده تنها یک علامت در خود ، فوراً فقط یک علامت را به عروق کرونا نسبت دهد.” سابقه تماس با سایر عروق کرونا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دکتر مسعود مردانی در مصاحبه با باراناخبروی در خصوص علائم خفیف بیماری انسداد قلب و عروق گفت: ضعف ، خستگی ، بی حالی ، سردرد و غیره از علائم بیماری خفیف قلب و عروق قلب است. شایان ذکر است که 55٪ از کل بیماران یا علامتی ندارند و یا نوع خفیفی از بیماری دارند.

وی گفت: از دست دادن بو و طعم هنوز بخشی از علائم عروق کرونا در برخی از افراد است. “از دست دادن بو و مزه می تواند تا دو ماه ادامه یابد.”

آقایان درد در اندام و درد در قسمت پشت بدن را علائم شریان های کرونا توصیف می کنند و می افزایند: “اخیراً شاهد گزارش هایی هستیم که این مورد نسبت به گذشته بیشتر شده است.”

وی گفت: “هر بیمار کرونا ممکن است به دلیل استرس که دارد ، سکته قلبی کند.” “اما این بدان معنا نیست که هرکسی که استرس یا تپش قلب دارد ، باید بیماری قلبی عروق کرونا داشته باشد.”

این متخصص بیماریهای عفونی افزود: درد شکم با تب ، بی اشتهایی ، حالت تهوع و استفراغ می تواند نشانه کووید 19 باشد .البته این معنی ندارد که کسی در هنگام دیدن آن فوراً یک علامت واحد را به تاج نسبت دهد. سابقه تماس با سایر افراد مبتلا به بیماری عروق کرونا قلب از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا فردی که در تماس با بیمار شریان کرونا قرار نگرفته اما دارای علائم است ممکن است بیماری دیگری داشته باشد.

وی گفت: تقویت سیستم ایمنی بدن معمولاً با دارو توصیه نمی شود. “در واقع ، پدیده ای که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند خواب خوب ، استراحت کافی ، خوردن سبزیجات و میوه های تازه و بدون استرس است.” شما نمی توانید این نکات را نادیده بگیرید و انتظار دارید سیستم ایمنی بدن را فقط با مصرف مکمل ها تقویت کنید.

وی گفت: ناشنوایی بعد از بیماری عروق کرونا یک بیماری بسیار نادر است و نباید اینگونه باشد که هرکسی که کمی ناراحت باشد فکر کند بیماری قلبی عروق کرونا داشته باشد. این است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا