علمی و پزشکی

استان مرکزی در شاخص ابتلا به کرونا رکورد زد/تخت اضافی برای بستری بیماران کرونایی نداریم

باراناخبر / مرکزی استاندار مرکزی گفت: امروز استان مرکزی ركوردار تعداد بیماران کرونا ویروس در مقایسه با سال گذشته است و عملا هیچ تخت اضافی برای بیماران کرونا ویروس در استان وجود ندارد.

سید علی آقازاده در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در مورد آمار تاج در 24 ساعت گذشته در استان مرکزی در تاریخ 21 آوریل اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 835 نفر در استان به تاج آلوده شده اند ، یعنی بالاترین نرخ در یک سال. سال گذشته در استان

وی با اشاره به اینکه امروزه در کشور موارد عفونی رکورددار است ، بنابراین 26000 نفر در کشور به عروق کرونا ویروس آلوده شده اند ، اظهار داشت: این بدان معناست که اگر این گسترش فراگیر ادامه یابد ، صنایع می توانند تحت تأثیر قرار گیرند.

استاندار مرکزی با اشاره به کشته شدن 18 نفر در اثر ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته در استان ، افزود: در دهه اول آوریل ممکن است تعداد کشته شدگان در روز به سه نفر برسد اما با وضعیت غیرطبیعی روبرو هستیم و رشد وحشتناک ویروس “. هفته گذشته 90 مورد بستری در استان داشتیم اما در 24 ساعت گذشته این تعداد به 125 مورد رسید.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر تخت اضافی برای بستری شدن بیماران کرونا ویروس در استان نداریم و منتظر رهاسازی تخت های اشغال شده توسط بیماران کرونا ویروس هستیم ، وضعیت را بسیار دشوار عنوان کرد و افزود: شرایط بسیار حاد و سخت است و باید در هماهنگی بین استانی و ملی تلاش شود تا بتوانیم وضعیت را بهبود ببخشیم.

آقازاده در ادامه به آمار خاصی از صادرات غیرنفتی استان در سال 1999 اشاره كرد و گفت: سال گذشته 915 میلیون دلار صادرات غیرنفتی از استان مركزی انجام شده كه در شرایط سال گذشته انتظار نداشتیم به چنین رقمی برسیم تعداد ، اما با تلاش بخش خصوصی صادرات استان به رقم قابل قبولی رسید ، از سوی دیگر ، واردات استان 475 میلیون دلار بود و تراز مثبت در استان عملکرد دفاعی بخش خصوصی را نشان می دهد.

وی گفت: در پایان سال گذشته ، استان با 6.8 درصد ، کمترین نرخ بیکاری در کشور و همچنین کمترین نرخ تورم در کشور ، که بخشی از تلاش های بخش خصوصی و صنعتگران و کارگران است ، نیز در تعداد دوره های ذکر شده تعداد کارمندان حقوق معوق از 50000 نفر در دو سال پیش به کمتر از 500 نفر کاهش یافت و خوشبختانه این شاخص 10 برابر شده است.

استاندار مرکزی اظهار داشت: شاید در جلسه بعدی شورای گفتگوی استان ، اتفاقات مثبتی از نظر سیاسی و اقتصادی در این كشور رخ دهد و شاید ایالات متحده مجبور به بازگشت به شورای امنیت سازمان ملل شود ، تحریم ها كاهش یابد یا پول مسدود شده در کره آزاد خواهد شد. “بنابراین ، کار کارشناسی باید انجام شود که در صورت تحقق این موارد ، چه پیش فرض ها و پیشنهادهایی را در استان خواهیم داشت ، برای مدتی که به نظر نمی رسد یک برنامه پس از تحریم در نظر گرفته شود بخش خصوصی ، صنایع و سازمان سامات بگذارید عقب نمانیم.

وی افزود: بازگشت ایالات متحده به برجام یک شمشیر دو لبه است که می تواند تهدیدی برای تولید داخلی باشد و از طرف دیگر از نظر استفاده از شرایط پس از تحریم می تواند فرصتی باشد. و ما باید پیشنهادها و فرضیاتی راجع به این شرایط داشته باشیم. “بیایید ، البته ، سند برنامه 1400 استان توسط معاون اقتصادی استاندار تهیه شده است ، که به زودی نهایی می شود تا در شورای بعدی بحث شود جلسه و در قالب یک سند جامع از 1400 استان در دستور کار قرار گرفت.

آقازاده اظهار داشت: دولت علی رغم همه سختی ها و مصونیت از مجازات ، عملکرد قابل قبول و قابل دفاعی داشته است و امیدواریم این روند تلاش ها و نتایج خوب استان در سال 1400 با برنامه ریزی بهتر و خوب ادامه یابد.

وی در مورد انتخاب اعضای اصلی شورای گفتگو ، گفت که انتخاب هشت سازمان مطابق قانون انجام شده است ، افزود که سایت خانه معدن به نظر می رسد در میان 8 عضو پیشنهادی باشد ، از جمله انجمن کارفرمایان استان ، مدیران صنایع شرکت و شرکت تعاونی تامین. نیاز دامداران گوشت ، اتحادیه گاروه ساوه ، خانه کشاورزان ، انجمن تولیدکنندگان تجهیزات نفت ، گاز و پتروشیمی استانی ، انجمن صنعت راه آهن استان و انجمن تولیدکنندگان و صادر کنندگان استان مرکزی خالی است ، اما تصمیم سازمان سه رئیس خالی است. اتاق بازرگانی ، تعاونی و اصناف پذیرفته می شود.

آقازاده افزود: علاوه بر این هشت سازمان ، ممکن است سازمانهای دیگری نیز برای شرکت در جلسات شورا دعوت شوند البته ما در 4 سال گذشته این کار و رویه را داشته ایم و باید امسال نیز دنبال شود. آنها شش ماه دیگر فرصت دارند كه به شورا مراجعه كنند و پس از آن در مورد انتخاب سایر سازمانها برای یك سال دیگر تصمیم خواهند گرفت.

وی افزود: هیچ محدودیتی برای حضور سازمان ها وجود ندارد ، همه شهرها و ظرفیت آنها برای استان مهم است و قبل از پایان 6 ماه ، بررسی تخصصی برای انتخاب سایر سازمان ها برای تصمیم گیری انجام می شود. مناسب .

استاندار مرکزی درباره موضوع اختصاص زمین های مشترک به سرمایه گذاران به منظور تغییر کاربری و صدور سند مالکیت شش دانگ ، گفت: “اینکه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مجلس شورای ملی را تصویب کرده امری خوب است ، اما باید دیده می شود که روند اجرای این قطعنامه چگونه است و لازم است تیمی متشکل از تعدادی از اعضای شورای نظارت بر اجرای قطعنامه در استان به منظور عادی سازی اوضاع انجام شود. شورای گفتگو بر اجرای اصرار دارد این مصوبه ، و رئیس سازمان جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی استان نیز باید همکاری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا