اجتماعی

پروتکل جدید درمان کرونا در حال تصویب / علت ابتلا به کووید با وجود تزریق واکسن

دبیر کمیته ملی علمی کرونا گفت: “برای جلوگیری از بیماری عروق کرونا ویروس قلب ، علاوه بر تزریق دو دوز واکسن ، باید اقدامات بهداشتی را جدی گرفته و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.”

به گزارش باراناخبر ، دکتر حمیدرضا جماعتی در حومه کمیته ملی ملی کنترل و مقابله با کووید 19 ، خاطرنشان کرد که این کمیته هفتگی است و 50 متخصص و فوق تخصص ICU ، ریه ، عفونت و موارد مشابه در آن حضور دارند. وی افزود: امروز جلسه این کمیته در خصوص پروتکل های درمانی کرونا و به روز رسانی جدیدترین درمان های این بیماری برگزار شد.

وی افزود: بحث امروز درباره داروهایی است که برای درمان بیماری عروق کرونا ویروس قلب استفاده می شود و اثربخشی و کارایی آنها است و پروتکل جدیدی بر اساس مراحل مختلف بیماری عروق کرونا ویروس در حال تصویب است.

دبیر کمیته علمی ملی کرونا در مورد علت مرگ برخی از افراد علیرغم تزریق دو دوز واکسن کرونا ، گفت: تزریق واکسن مرگ و میر و بستری شدن بیماران را کاهش می دهد ، اما عموما واکسنی در جهان وجود ندارد. 100 این است که از مرگ یا بستری شدن بیماران جلوگیری شود.

دکتر. جماعتی در ادامه با بیان اینکه بیماری عروق کرونا ویروس قلب و مرگ و میر بستگی به بیماری زمینه ای و زمان شروع بیماری دارد ، افزود: مصونیت در برابر بیماری عروق کرونا ویروس قلب دو تا سه هفته پس از تزریق دوز دوم واکسن به بدن انجام می شود. ایجاد شده. با این حال ، برخی از افراد پس از اولین دوز واکسن یا بلافاصله پس از دوز دوم به بیماری عروق کرونا ویروس قلب مبتلا می شوند.

وی همچنین گفت: از دیگر علل بیماری عروق کرونا ویروس قلب می توان به بیماری های زمینه ای اشاره کرد که در آنها سیستم ایمنی بدن این افراد بسیار ضعیف است و واکسیناسیون ایمنی لازم را در بدن آنها ایجاد نمی کند و مانع بستری شدن یا مرگ آنها نمی شود.

طبق اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت ، گروهی اعلام کردند که بالا رفتن سن افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای یکی دیگر از عوامل بروز و مرگ این بیماران استوی گفت: “گاهی اوقات بیماران اولیه در معرض تعداد زیادی از ویروس های کرونا قرار می گیرند و علیرغم تزریق واکسن کرونا ، سیستم ایمنی آنها این بیماری را تحمل نمی کند.”

دبیر کمیته علمی ملی کرونا تاکید کرد: علاوه بر تزریق دو دوز واکسن ، باید اقدامات بهداشتی لازم را نیز انجام دهیم ، از جمله پوشیدن ماسک ، رعایت فاصله اجتماعی ، اجتناب از نیمکره ها و مسافرت ، به منظور پیشگیری از بیماری های کرونری قلب من این یک ایده خام است که فکر کنید تنها واکسیناسیون می تواند از عفونت و مرگ جلوگیری کند.

جماعتی در ادامه تاکید کرد: علاوه بر واکسیناسیون و رعایت اصول بهداشتی ذکر شده ، باید مراقب باشیم که در معرض ویروس قرار نگیریم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا