عمومی

عشایر دشتی نیازمند حمایت مسئولان/ وضعیت آب و راه بهبود یابد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین ، گروه استان ها: عشایر نقش بسیار مهمی در زمینه تولید دارند و محصولات آنها از جمله صنایع دستی ، لبنیات ، دام و طیور از نیازهای اساسی جامعه است.

عشایر علاوه بر ظرفیت تولید عالی ، با مشکلات زیادی نیز روبرو هستند که مسئولان را مجبور می کند برای حل مشکلات و رفع نیازهای خود تلاش بیشتری کنند.

شهر دشتی میزبان تعداد زیادی از عشایر است که در مناطقی از این شهر حضور دارند و البته آنها با مشکلاتی روبرو هستند که برای رفع این مشکلات نیاز به تلاش همه مسئولان است.

لزوم حل مشکلات عشایر

نماینده نامزد روز شنبه و طسوج وی در گفتگو با خبرنگار آنلاین در شهرستان دشتی با اشاره به برخی مشکلات اظهار داشت: انتظار ما از مسئولان این است که نگاه ویژه ای به عشایر شهرستان داشته و آستین ها را برای کمک به عشایر باز کنند.

امیدوار از اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات عشایر شهرستان تقدیر کرد و گفت: در حال حاضر مسائل آب و جاده دو مشکل اصلی عشایر در شهرستان دشتی است.

وی خواستار بهبود وضعیت جاده های عشایری در شهر دشتی شد و افزود: کمبود منابع آب از دیگر مشکلات عشایر در منطقه است و امیدواریم شاهد تکرار مشکلات کمبود آب نباشیم.

بهبود وضعیت آب عشایر

رئیس امور عشایر شهرستان دشتی در گفتگو با خبرنگار آنلاین ، با اشاره به خدمات ارزنده عشایر اظهار داشت: در ماه های اخیر سه شورای عشایری بله در شهر برگزار می شد که همه مایه خیرات و برکت بود که نشان دهنده توجه استاندار به جامعه عشایر است.

حسین شریفی افزود: مشکلات عشایری احصا و با برنامه پیش نویس شده برای رفع این مشکلات سعی در جلب رضایت عشایر این منطقه داریم.

وی اظهار داشت: مشکل آبرسانی به عشایر به طور جدی در دستور کار قرار دارد و همیشه بر ارائه خدمات مطلوب تأکید می شود.

رئیس امور عشایر شهرستان دشتی از احداث دو مخزن آب جدید خبر داد و ادامه داد: برای کمک به مدارس عشایری از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

بهبود شیوه عشایر

فرماندار دشتی با اشاره به بررسی مشکلات و مشکلات عشایر این شهرستان گفت: حل مشکلات عشایر همیشه در دستور کار قرار دارد و برنامه های مهمی در این زمینه داریم.

عبدالله نادری افزود: یکی از اهداف سفر به مناطق عشایری بررسی دقیق مشکلات این عزیزان و تصمیم گیری های لازم برای رفع این مشکلات است.

وی با تقدیر از نگاه ارزشمند استاندار در زمینه حل مشکلات روستائیان خصوصاً عشایر اظهار داشت: هرچه ارتباط و ملاقات بیشتری با مردم داشته باشیم می توانیم خدمات بهتری ارائه دهیم.

آب عشایر تأمین می شود

فرماندار دشتی با بیان اینکه بهسازی جاده عشایر در دستور کار است ، خاطرنشان کرد: در خصوص بهار هشیرو همچنین ، برنامه مطالعاتی بهار امسال ارائه می شود تا پیگیری های لازم برای تخصیص اعتبار را در دستور کار قرار دهد.

نادر افزود: آب مورد نیاز عشایر تأمین می شود و مشکلی از این نظر وجود ندارد.

وی بر لزوم تهیه صفحات خورشیدی برای همه عشایر تأکید کرد آوردن : بسته های زندگی در بین قبایل شهر توزیع می شود.

پیش بینی می شود همه مسئولان تلاش جدی برای حل مشکلات عشایر شهرستان دشتی بعنوان یکی از مراکز تولید کنند.

دکمه بازگشت به بالا