عمومی

عجیب‌ترین تابلوهای راهنمایی و رانندگی در جهان

یک راننده خوب علائم راهنمایی و رانندگی را روی آب می گذارد. وقتی به تابلویی می رسد که فعلا متوجه پیام نمی شود و برای فهمیدن آن می ایستد ممکن نیست، اما اگر همان راننده خوب در خیابان ها و کوچه های کشور دیگری پرسه بزند چه؟ آیا هنوز هم می توانم با نگاهی به تابلوها تصمیم سریع بگیرم؟ خوب، البته، علائم راهنمایی و رانندگی به عنوان یک زبان جهانی در سراسر جهان درک می شود، اما شما نباید خیلی خوش بین باشید.

به گزارش باراناخبر، روزنامه خراسان در ادامه می نویسد: با نقاشی های عجیبی که فقط در مناطق خاصی یافت می شوند آشنا شویم.

خطر تف کردن لاما

عجیب ترین علائم راهنمایی و رانندگی در جهان

هنگام رانندگی در بولیوی و سایر کشورهای آمریکای جنوبی، باید مراقب عبور لاماها از جاده باشید. لاماها را می شناسید؟ آنها عادت بدی به تف کردن دارند! این تابلو به رانندگان اطلاع می دهد که بهتر است هنگام عبور از جاده شیشه جلو را بالا ببرند.

شما به میدان جنگ نزدیک می شوید

عجیب ترین علائم راهنمایی و رانندگی در جهان

چگونه این نقاشی را می خوانید؟ “شمشیرها را به سمت چپ فشار دهید؟” خوب، رنگ قهوه ای میز که نشان دهنده جاذبه های گردشگری و مکان های تاریخی است، باید شما را راهنمایی می کرد. این علامت که در انگلستان دیده می شود به این معنی است که یک مکان معروف در میدان جنگ وجود دارد.

تپه کور

عجیب ترین علائم راهنمایی و رانندگی در جهان

در ایسلند با تابلوهایی روبرو می شوید که روی آن نوشته شده است: “تپه کور”. اگر در راه خود به این مکان هستید، رمزگشایی ما از این نقاشی استعاری به شما کمک خواهد کرد. این بدان معناست که در طول مسیر با تپه هایی روبرو می شوید که نمی توانید ببینید که آیا شخصی از طرف دیگر به سمت شما می آید یا خیر.

مراقب باد قطار باشید

عجیب ترین علائم راهنمایی و رانندگی در جهان

اگرچه این نقاشی عجیب نیست، اما درک معنای آن در نگاه اول دشوار است. ممکن است فکر کنید که او می‌گوید: «مواظب باش نزدیک قطار سر نخورید»، اما در واقع می‌خواهد بگوید: «مراقب باش قطار وارد شود». نزدیک نشو. باد ناشی از سرعت قطار در حال عبور می تواند شما را به زمین بکوبد. این تابلو با پیام مفصل خود به ایستگاه های قطار آلمان اضافه شد زیرا در سال های اخیر تصادفات متعددی بر اثر سقوط از باد در اثر حرکت قطار و حتی واژگونی گاری روی سکو رخ داده است و ناسیونال سازمان راه آهن تصمیم گرفت برای حذف این علائم. نصب کنید.

خطر سفر با سورتمه

عجیب ترین علائم راهنمایی و رانندگی در جهان

در گرینلند، کشوری با جاده های بسیار کم و یخ زیاد، سورتمه سواری یکی از بهترین و رایج ترین وسایل حمل و نقل است، بنابراین اگر در حین رانندگی در گرینلند با چنین تابلویی مواجه شوید، اصلا عجیب نیست. همچنین به معنای “مراقب باشید، ممکن است سورتمه به جلو حرکت کند”.

در راه اقیانوس

عجیب ترین علائم راهنمایی و رانندگی در جهان

شاید در نگاه اول این نمودار شما را به یاد شخصیت کارتونی «بارت سیمپسون» بیاندازد، اما باید بدانید که تابلوهای راهنمایی و رانندگی با هیچکس شوخی نمی کنند و شما را به یاد کارتون نمی اندازد. این علامت مسیر اقیانوس اطلس به ایرلند را نشان می دهد. یک مسیر پیاده روی در امتداد ساحل غربی جزیره.

بدون سر خوردن!

عجیب ترین علائم راهنمایی و رانندگی در جهان

آلمان مانند بسیاری از کشورهای اروپایی به پیمان علائم راهنمایی و رانندگی اتریش در سال 1968 پایبند است. هدف از این معاهده هماهنگ کردن علائم در سطح بین المللی است، اما در آلمان هنوز علائمی وجود دارد که برای همه قابل درک نیست. این علامت به معنای “لطفا کلاه خود را بردارید” نیست بلکه می گوید “مواظب باشید زمین نخورید”.

سگ های پلیس در محل کار

عجیب ترین علائم راهنمایی و رانندگی در جهان

در این نقاشی چه می بینید؟ رنگ زردی که قرار است به شما هشدار دهد و تصویر سگی که نماینده سگ پلیس است. خب، پس از آن همه چیز آسان تر شد: “مراقب باشید، سگ های پلیس بازگشته اند!” پس مراقب باشید شبیه جنایتکاران نباشید.

منابع: mentalfloss.com، دویچه وله

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا