حوادث

آغاز مهلت ۹ماهه برای بخشودگی برخی جرائم رانندگی + جریمه‌های مشمول بخشش

معاون امور اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا اعلام کرد که طرح بخشودگی تأخیر مضاعف جریمه های رانندگی از ابتدای هفته جاری آغاز شده و تا پایان ژانویه 1400 ادامه دارد.

در مصاحبه ای برای باراناخبر ، سرهنگ عین الله جهانی وی در همین رابطه گفت: با پیشنهاد پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا و موافقت مجلس شورای اسلامی مقرر شد جریمه هایی که در سال های اخیر به دلیل تاخیر در پرداخت به دلیل تأخیر در پرداخت دو برابر شده است ، بخشیده شود و این جریمه ها به برگردانده شود

وی با بیان اینکه تمام جرایمی که به اواخر سال 1999 موکول شده و مورد تکرار قرار گرفتند ، به شکل اصلی خود بازگشتند ، گفت: رانندگان وسایل نقلیه دارای چنین جرائمی از امروز تا اواخر ژانویه 1400 این فرصت را دارند که از این استفاده می کنند بخشش ، در غیر این صورت رقم دوبرابر برای جرایم جزئی دوباره اعمال می شود.

رهور ناجا ، معاون امور اجتماعی و فرهنگ ترافیک ناجا گفت: “جرائم ثبت شده توسط دوربین ها دو برابر نمی شود و بنابراین بخشش شامل نمی شود ، اما سایر جرایم در صورت پرداخت نشدن ظرف دو ماه” ، دو برابر شدند. آنها مشمول حكم تأخیر مضاعف خواهند شد كه همانطور كه ​​گفتم حكم تأخیر مضاعف در اواخر سال 1999 بخشوده می شود و فقط جریمه اصلی باید پرداخت شود.

جهانی گفت: عفو مضاعف برای جرایم به طور سیستماتیک برای جریمه های نقدی قابل قبول اجرا شده است.

وی در مورد پرداخت جریمه ها گفت: با مراجعه به وب سایت راهور 120 و همچنین استفاده از درگاه های بانکی بانک های عامل و طرفین قرارداد با پلیس راهور از جمله مهرایران ، پاسارگاد ، ملی ، سینا ، پارسیان ، کشاورزی و تگزارات بانک ها ، ما می توانیم جریمه پرداخت کنیم. “

راهور ناجا معاون امور اجتماعی و فرهنگ ترافیک نیز تأکید کرد که این بخشودگی شامل بخشودگی جریمه اصلی یا پاکسازی جرم کیفری نمی شود و فقط باید دو برابر جریمه های معوقه و مبلغ اصلی جریمه پرداخت شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا