حوادث

آیا جریمه‌های رانندگی به حساب پلیس واریز می‌شود؟

سخنگوی ناجا به تشریح نحوه خرج جرایم راهنمایی و رانندگی پرداخت.

به گزارش باراناخبر، جریمه های رانندگی و نحوه خرج آن موضوعی است که هر از گاهی مورد توجه و حتی بحث قرار می گیرد. در پی انفجار کرونا، با اجرای طرح توقف تردد در شب و برخی محدودیت های ترافیکی در رابطه با کرونا، بار دیگر سوالاتی درباره وزن دستگاه های مختلف از جمله پلیس مطرح شده و برخی معتقدند میزان این جرایم چقدر است. به پلیس منتقل می شود.

سردار مهدی حاجیان، سخنگوی نیروی انتظامی وی در پاسخ به این ابهام در گفت وگو با باراناخبر به صراحت از پرداخت مبلغ جریمه های رانندگی به پلیس خودداری کرده است.

سخنگوی ناجا درباره نحوه پرداخت جرایم رانندگی گفت: روند جریمه ها و مبالغ ناشی از آن کاملاً مشخص است و طبق قانون به خزانه دولت واریز می شود. بنابراین اینطور نیست که مبلغی از جرایم رانندگی به حساب پلیس واریز شود.

وی با بیان اینکه در خزانه دولت تقسیم بندی در این زمینه وجود دارد، گفت: اینطور نیست که این مبالغ مستقیماً در اختیار پلیس قرار گیرد و همانطور که گفتم این مبالغ به خزانه دولت ریخته شود. اگر چنین سوء تفاهمی وجود دارد، مردم باید بدانند که چنین نیست.

حاجیان افزود: قانون در جرایم، قانون و مقررات روشن است و پلیس بر این اساس عمل می کند. برای مواردی مانند منع تردد شبانه و محدودیت های ترافیکی مربوط به تاج، پلیس آنچه را که اعلام شده اجرا می کند و جریمه های ناشی از آن به پلیس پرداخت نمی شود.

سخنگوی ناجا تاکید کرد: در بحث جرایم رانندگی محدودیت وجود دارد و اینطور نیست که پلیس دنبال جریمه باشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا