استان ها

طرح ساماندهی سواحل دریا ‌در طول ‌۳۳۸ کیلومتر از ۴۸۷ کیلومتر ساحل مازندران اجرایی شد

به گزارش خابر آنلاین از مازندران: سردار مرتضی میرزایی اظهار داشت: طبیعت سرسبز استان مازندران و جاذبه های طبیعی این استان به ویژه دریا و جنگل یک نعمت الهی است که به مردم ایران ، زمین و استان مازندران داده می شود ، بنابراین استفاده از این هدایای الهی برای توسعه صنعت گردشگری و به دنبال آن توسعه اقتصادی و اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: با توجه به استقبال فراوان مسافران و گردشگران مناطق شمالی ایران به ویژه استان مازندران ، حجم بالای سفرهای تابستانی ، علاقه خانواده ها به استراحت و تفریح ​​ساحل ، فرصتی عالی برای مدیریت به عنوان است منابع و تخصیص بودجه توسعه ملی لازم است. ” برای ترویج فرهنگ بومی و محلی و استفاده از فرهنگ ها و خرده فرهنگ های دیگر مناطق ایران ، صنعت گردشگری باید گامی مؤثر در جهت ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی برداشته باشد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اجرای طرح ساماندهی سواحل دریایی در استان مازندران از 28 ژوئن سال جاری ، طبق دستورالعمل های اجرایی این طرح توسط دبیرخانه طرح دریا در دولت ، اظهار داشت: حداقل یک پروژه را اجرا کنید. از 14 ژوئن در سطح هر شهر و شروع پروژه ها از 20 ژوئن.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به تأکید ستاد ملی مبارزه با تاجگذاری و وضعیت سرخ در برخی استانها ، تأکید کرد: با توجه به افزایش حجم سفر در این استان ، بر لزوم نظارت بر پروتکل های بهداشتی و مسافت اجتماعی به منظور پیشگیری و درمان این بیماری تأکید می شود.

سردار میرزایی با اشاره به اجرای زودهنگام برنامه تابستانی پلیس برای تعطیلات عید سعید فطر اظهار داشت: تجهیزات و بسیج منابع با همکاری و تعامل سایر سازمان ها و آژانس ها انجام شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با تأکید بر اینکه طرح ساماندهی سواحل دریایی امسال بیش از 338 کیلومتر از 487 کیلومتر خط ساحلی اجرا شده است ، افزود: طرح ساماندهی سواحل در استان با محوریت حاکمیت و شکل گیری دوازده کمیسیون به عنوان رئیس کمیته امنیت ، کمیته انضباطی استان وظیفه تضمین نظم و امنیت اجتماعی و ترافیک را بر عهده دارد.

سردار میرزایی با تأکید بر اینکه طرح ساماندهی سواحل دریایی در 47 نقطه در سواحل دریا از 10 خرداد اجرا خواهد شد ، ادامه داد: 41 چادر برای آقایان و 37 چادر زنانه برای شنا و استفاده صحیح از دریا با امکانات لازم و با حضور محافظان زندگی .

فرمانده انتظامی استان مازندران از شناسایی 358 نقطه حادثه در سواحل دریایی خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از 58 هموطن در دریای خزر به دلیل ناآشنایی با تکنیک شنا و حضور در مناطق محدود غرق شدند. 5٪ کاهش یافته است

وی به شهروندان و مسافران توصیه کرد که به هشدارهای پلیس و امدادگران در سواحل توجه کنند و به شنا کردن در مناطق محدود و مناطق مستعد حوادث دریایی توجه جدی کنند.

این مقام پلیس از استفاده روزانه 2 هزار شرکت پلیس ، نیروی دریایی ، پلیس و نیروی انتظامی در سواحل و مراکز حمل و نقل استان خبر داد و افزود: تعداد سربازان شامل 210 تیم گشت پیاده نظام ، 249 گشت اتومبیل و 77 گشت موتوری است. . روزانه 20 چرخ چهار چرخ ، 27 قایق و 22 جت اسکی وجود دارد.

سردار میرزایی اظهار داشت: علاوه بر سواحل دریایی ، در برنامه پلیس تابستان ، مأموران اجرای قانون در 85 تفرجگاه و پارک حضور فعال دارند و برای برقراری نظم و امنیت تلاش می کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران تأکید کرد: برای رفاه حال شهروندان و مسافران محدودیت تردد در محورهای حمل و نقل استان در ایام ویژه و آخر هفته ، وقتی شاهد افزایش حجم ترافیک هستیم ، پیش بینی شده و توسط پلیس راهنمایی و رانندگی در خیابان

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به اقدامات ویژه راهنمایی و رانندگی و استفاده از تجهیزات نظارت تصویری و دوربین ها و کنترل سرعت در محورهای حمل و نقل و تجهیز پرسنل پلیس به وسایل الکترونیکی جهت نظارت و کنترل بیشتر ، همراه با رعایت قوانین و مقررات مربوط به رانندگان توسط رانندگان. ، برای دیدن کاهش تصادفات رانندگی.

سردار میرزایی با اشاره به اقدامات مثبت پلیس در جهت جلب مشارکت مردم در برقراری نظم و امنیت در برنامه تابستان ، از اقدامات گسترده پلیس در مناطق مختلف فرهنگی و اجتماعی در ساحل و استراحتگاه های اطلاعات عمومی خبر داد.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه آسیب های اجتماعی با موضوع (فضای اینترنت – کنترل خشم ، طلاق ، عفاف و حجاب و شبکه های اجتماعی) ، فعالیت مرکز مشاوره صلح و ارائه خدمات مشاوره ای برای مسافران و شهروندان ، همکاری با گروه ها و سازمان های هنری. ” سازمانهای غیردولتی ، اجرای برنامه تئاتر خیابانی ، همکاری با رادیو و تلویزیون مرکز مازندران و سپاه کربلا استان به منظور برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری در سواحل از جمله این اقدامات هستند.

48

دکمه بازگشت به بالا