علمی و پزشکی

مازندران رتبه اول تصادفات کشور را دارد

وزیر بهداشت گفت: در استان مازندران تامین سلامت مردم برای ما بسیار مهم است. متاسفانه اولین دلیل خطرات سلامتی ساکنان این استان تصادفات و حوادث رانندگی است و مازندران رتبه اول تصادفات کشور را دارد.

به گزارش باراناخبر، دکتر بهرام عین اللهی وی در جلسه شورای شهر نور که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: متأسفانه تعداد جان باختگان در استان مازندران چندین برابر قربانیان کرونا است. در این استان 99 پایگاه اورژانس جاده ای فعال است اما باید با برنامه ریزی و ارتقای جهت دهی و فرهنگ سازی ترافیک از بروز حوادث جلوگیری کرد.

وی افزود: بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان نور مستهلک شده و 60 سال قدمت دارد. از پروژه تعویض بیمارستان 160 تختخوابی نور و نیاز به رفع و تکمیل مشکلات آن برای ارائه خدمات لازم به ساکنان این منطقه و گردشگران و همچنین ارائه سی تی در شهرستان نور بازدید کردیم. در دستور کار قرار دارد.

وزیر بهداشت یادآور شد: مازندران با توجه به ظرفیت های طبیعی خود می تواند به قطب گردشگری سلامت تبدیل شود و بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این حوزه مشارکت داشته باشد. متاسفانه یکی از مشکلات استان مازندران رشد بسیار کم جمعیت و حرکت آن به سمت سالمندی است و رشد جمعیت در کشور بسیار کاهش یافته است که خطر بزرگی است و در این راستا فرهنگی و فرابخشی . باید اقداماتی انجام شود. در سال های قبل از کودک می گفتند زندگی کمتر بهتر است که شعار اشتباهی است زیرا با تعداد فرزندان کمتر زندگی بهتر نمی شود.

وی افزود: فلسفه حضور اعضای کابینه و سفرهای استانی رئیس جمهور و وزرا، مواجهه مستقیم با مشکلات مردم است. منکر مشکلات انباشته شده در این سال ها نیستیم و قطعاً هیچکس نمی تواند در چند روز مشکلات را حل کند و این نیازمند زمان، برنامه ریزی، زمان بندی، بودجه و نظارت است. ما می توانیم پشت میزهای خود در دفتر بنشینیم و با نامه مشکلات را مطرح کنیم، اما حضور در حوزه های مختلف به معنای عزم دولت برای حل مشکلات است.

عین اللهی تاکید کرد: باید قدردان همه نعمت هایی باشیم که خداوند به ما داده است. امروز کار و تلاش بیشتر، جهاد فی سبیل الله است. برخی تصور می کردند که جهاد فقط مربوط به دوران دفاع مقدس است، اما جهاد همچنان ادامه دارد. از اول انقلاب تاکنون، دشمنان موانع و مشکلاتی از جمله تحریم ها و فشارهای اقتصادی بر ایران و مردم ما گذاشته اند، اما ما نباید معمای دشمنان را بازی کنیم، بلکه باید دشمنان و نیات آنها را بشناسیم و متعهد شویم. مراحل مقابله با آن امروز هیچ شکافی بین دولت و مردم وجود ندارد و دولت موفق به مردم بستگی دارد و تجربه اخیر مشارکت مردم به تاج و واکسیناسیون مربوط می شود.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورهای به اصطلاح قوی مانند آمریکا و کشورهای اروپایی در مقابله با کرونا ناتوان بودند، اما اکنون وضعیت کرونا در ایران از نظر تعداد بیماران، بستری شدن و فوت بیماران خوب است و ما یکی از آنها هستیم. موفق ترین کشورها، زیرا مردم ما را دوست دارند.” آنها کمک کردند و وارد صحنه شدند و مقدار قابل توجهی واکسن کرونا تزریق کردند و بسیاری از کشورها قدرت اصلی انسان را ندارند. حتی نیروهای بهداشتی هم در مقابل کرونا می درخشند.

به گزارش وب دا، وزیر بهداشت یادآور شد: مازندران نگین گردشگری و مهمان نوازی کشور است و طبیعت، جغرافیا و تنوع اقلیمی آن نعمتی است که خداوند داده است. بخشی از طرح آزادسازی سواحل و حوزه دریایی در استان مازندران اجرا شده است اما مهمتر از آزادسازی پاکسازی سواحل است و امروز نباید شاهد آلودگی سواحل، زباله و فاضلاب در این مناطق باشیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا