عمومی

مسکن آنلاین را بدون حاشیه به متقاضیان تحویل دادیم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین قزوین ، اصغر گونجی در نشست خبری که صبح دوشنبه به مناسبت سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بنیاد مسکن استان قزوین برگزار شد ، اظهار داشت: در استان قزوین 840 روستا وجود دارد که از که در 10 سال گذشته 690 روستا با بیش از 20 خانوار ، آنها به طور کامل از امکانات طرح جامع بهره مند شده اند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین ادامه داد: در حوزه اجرای طرح جامع روستایی کار 80 روستا به اتمام رسیده و سایر روستاها نیز در حال اجرای یا منتظر تخصیص وام هستند.

وی توضیح داد: برای اجرای این پروژه در استان قزوین 140 میلیارد دلار وام مورد نیاز است كه از محل تخصیص بودجه دولت و اعتبارات شوراهای روستایی انجام می شود و در سال 99 برای 109 روستا 16 میلیارد دلار بودجه دولت انجام می شود. و بیشتر ما 5 میلیارد دلار بودجه از مناطق روستایی برای تکمیل پروژه هزینه کرده ایم و امسال کار خدماتی در این روستاها به پایان می رسد.

این مقام مسئول با اشاره به برخی اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تاکنون موفقیت در صدور 58 هزار جلد اسناد روستایی ، بیش از یک و نیم میلیون متر مربع آسفالت راه روستایی از آسفالت رایگان از سال 94 تا 98 ، بهسازی و نوسازی 53٪ ما خانه های روستایی ثبت کرده ایم که بالاتر از میانگین ملی در داده های خود هستند.

گونجی اظهار داشت: حل مشکلات مردم در زمینه مسکن یکی از وظایف طبیعی ما است و در این راستا بنیاد مسکن استان قزوین در حوادث طبیعی کشور از جمله حضور در آذربایجان شرقی بیشترین خدمات را ارائه داده است. ستاد مرکزی کرمانشاه و ساخت 4000 واحد. “واحدهای مسکونی و مرمت 12000 واحد در منطقه ، حضور در منطقه سیل زده دلفان و ساخت 2500 واحد مسکونی و تعمیر 3500 واحد مسکونی دیگر و همچنین تعمیر 1400 واحد خانه سیل- آسیب دیده در استان قزوین می تواند بعنوان برخی از این خدمات استفاده شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین یادآور شد: بنیاد مسکن از نیمه دوم سال 1999 با تخصیص وام در استان مسکن محرومان را ساخته و 2000 واحد مسکونی بوده است. در این راستا ساخته شده است. این پروژه بیش از 50٪ پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: بنیاد مسکن در اجرای طرح مسکن آنلاین در شهرهای زیر 25 هزار نفر در استان قزوین حضور چشمگیری داشته و با تحویل 5 هزار و 529 واحد در بهترین زمان ممکن و بدون حاشیه مقام اول کشوری را کسب کرده است. یکی دیگر از برنامه هایی که بنیاد در آن حضوری پر رنگ و کلیدی دارد ، اجرای طرح ملی اقدام مسکن مسکن است که سهمیه 4350 واحد در استان دارد و در این راستا تاکنون 3 هزار و 145 متقاضی ثبت نام کرده اند. و کاربرد پیش نویس شده جامع و به روز و با بهره مندی از فناوری های صنعتی و به روز صنعتی ، 1235 واحد در حال فعالیت هستند و این واحدها در تاکستان ، اقبالیهمحمودآباد ، بیدستان ، بوین زهرا و ابیک اجرا می شود.

این مقام مسئول توضیح داد: در روستاهای استان قزوین 99 هزار خانه مسکونی روستایی وجود دارد که 53 درصد این واحدها تا به امروز اصلاح شده است.

گونجی گفت: در روستاها با بررسی های مطرح شده 50 میلیون دلار وام با سود 5 درصد و 30 میلیون دلار وام رایگان برای هر واحد مسکونی اختصاص می یابد و میزان این وام در شهرها 100 میلیون دلار است.

وی گفت: از حساب 100 خانوار امام خمینی (ره) برای خانواده های دو معلول ، وام 80 میلیون دلاری و 85 میلیون دلار وام رایگان برای مسکن از جمله پروژه ، نقشه کشی و هزینه های اساسی این خانواده ها اختصاص می یابد. به صورت رایگان ساخته شده است. همچنین 50 میلیون دلار وام و 50 میلیون دلار وام رایگان برای تهیه و ساخت خانه به ایتام اختصاص یافته است. تاکنون 100 واحد مسکونی برای خانواده های دارای دو معلولیت به بهره برداری رسیده و 140 واحد دیگر نیز در دست ساخت است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین یادآور شد: 22000 خانوار مستأجر در استان قزوین داریم و افزایش جمعیت شهری نگرانی ما را در کمک به تأمین مسکن مردم دوچندان می کند اما امیدواریم پروژه های ذکر شده به درستی و به موقع اجرا شود. “سطح این نگرانی را کاهش دهید.

دکمه بازگشت به بالا