اجتماعی

طرح آجر به آجر می‌تواند همه ایرانیان را خیّر مدرسه‌ساز کند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، محسن حاجی میرزایی عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح یک دبیرستان حرفه ای در مسکن آنلاین سمنان ، با اعلام اینکه ساختمان مدرسه یکی از بناهای معنوی است ، زیرا شخصیت انسان را شکل می دهد و زمینه ساز توسعه فرهنگ است. وی تأکید کرد: هیچ ساختمانی بلندتر از مدرسه نیست. دهانه های بسیار باشکوهی در کشور وجود دارد ، اما به نظر من هیچ چیز بزرگتر و باشکوه تری از افتتاح مدرسه وجود ندارد.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم برای اماکن ، در مورد مسجد صحبت کرد که به نوعی می توان گفت استفاده از مساجد نیز در راستای تعلیم و تربیت است و در واقع می تواند به موقعیت بالای مکان ها نسبت داده شود. از آموزش و پرورش ، از جمله مدرسه تحقق یافته است.

این عضو کابینه دوازدهم اظهار داشت: هر بنایی غیر از مکان آموزشی برای خدمت به انسان و تسهیل امور زندگی وی ساخته و طراحی شده است ، اما اماکن آموزشی و ساختمانهایی مانند مدارس ساختمانهایی هستند که با روح و روان انسان سروکار دارند. در این کشورها هویت پیدا می کند و ریشه در نوعی فرهنگ و توسعه جامعه دارد.

حاجی میرزایی ، با بیان اینکه ما در تلاش بودیم در پروژه آجر برای آجر مدرسه ای برای همه ایرانیان بسازیم ؛ از آنجا که کسانی که به آن اهمیت می دهند ، بیشتر به بحث آموزش توجه می کنند و طبیعتاً می توان گفت که ارتباط بین خانه و مدرسه با توجه به افرادی که در ساخت مدرسه مشارکت دارند شکل می گیرد ، گفتند: آمار و اطلاعات ارزشمند از سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور و استانها فراهم شده است که بسیار ارزشمند است.

وی افزود: پروژه های این نوع مدارس در دوره های سه ساله عملکرد کمتری دارند. می رسند؛ افتتاح و بهره برداری از این مجموعه آموزشی تنها پس از حدود سه سال یعنی تعمیر در سال 1996 و افتتاح و بهره برداری در سال 1400 بسیار ارزشمند است.

دکمه بازگشت به بالا