عمومی

سرانه فضای آموزشی در گیلان نسبت به سایر استان‌ها کمتر است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، ارسلان زارع عصر شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان در سالن فرمانداری غدیر اظهار داشت: به دلیل گسترش تاجگذاری فعالیت بدنی دانش آموزان کاهش یافته است و ادامه طرح مهاجرت برای آن ضروری است. وضعیت جسمی آنها را بررسی کنید “.

وی با تأکید بر لزوم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در گیلان ، گفت: سند تحول بنیادین سند راه نظام تعلیم و تربیت کشور است و آموزش و پرورش ، همراه با آموزش علمی ، باید از تأمین سلامت جسمی نیز مراقبت کند. و ذهنیت دانش آموزان “.

استاندار گیلان با بیان اینکه کمبود دانش آموز در مدارس نباید منجر به تعطیلی برنامه ها و ایجاد اختلال در دستیابی به اهداف شود ، گفت: ما بر حضور دانش آموزان در مدارس تأکید نداریم و باید به شرایط جدید متعهد باشیم ، بنابراین استفاده از فضای مجازی و یک شبکه شاد ضروری است.

زارع افزود: بیماری کرونا تهدیدی برای سلامت جامعه است و مسئولیت اجتماعی را برای همه ایجاد کرده است تا به مدیران و معلمان کمک کند تا مسئولیت پذیری را بپذیرند زیرا از ابتدا ما زیرساختی برای استفاده حداکثری از آموزش مجازی و در نتیجه استفاده از ظرفیت خیریه مهم است “.

مشارکت کم خیرین مدرسه گیلانی به دلیل کمبود اطلاعات مناسب

استاندار گیلان با تأکید بر دخالت والدین در امر تعلیم و تربیت ، اظهار داشت: باید به مهد کودک ها و پیش دبستانی ها توجه جدی شود و برای تأثیرگذاری در پیش دبستانی ها برنامه ای را برای سال آینده تهیه کنند.

وی اجرای طرح “آجر به آجر” را با توجه به سرانه پایین فضای آموزشی گیلان در مقایسه با سایر استانها موثر دانست و گفت: اتمام مدارس نیمه تمام و استفاده از طرح آجر برای آجر باید مورد توجه قرار گیرد.

زارع دلیل کم بودن مشارکت خیران گیلانی در ساخت مدارس را کمبود اطلاعات دانست و گفت: باید اطلاعات افزایش یابد و زمینه مشارکت خیران فراهم شود.

استاندار گیلان بر حفظ امکانات مدارس تأکید کرد و گفت: با هزینه اندک می توان از امکانات آموزشی به درستی نگهداری کرد و در صورت عدم توجه به آن خسارات زیادی خواهیم دید.

دکمه بازگشت به بالا