عمومی

ضرورت تکمیل واکسیناسیون برای مقابله با اُمیکرون

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی باراناخبر،

دکتر. یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به برنامه ۱۸/۳۰ گفت: مجموع جهش‌های ویروس کرونا (آمیکرون) شیوع آن را تسریع کرده است.
وی افزود: شناسایی این ویروس به دلیل جهش های آن پیچیده شده است.
پناهی گفت: از نظر بیماری زایی و شیوع آن، جامعه به دقت رصد می شود. هم در دنیا و هم در ایران به این نتیجه رسیده اند که بهترین راه پیشگیری واکسیناسیون است.
وی افزود: بهترین راه ابتدا رعایت پروتکل ها و راه دیگر واکسیناسیون است.
پناهی افزود: واکسیناسیون خطر ابتلا را کاهش نمی دهد، اما کسانی که واکسینه شده اند به بیماری شدید عروق کرونا قلب مبتلا نیستند.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: Omicron هیچ دخالت خارج ریوی ندارد. کسانی که واکسن های خود را تکمیل کرده اند ممکن است متوجه تعارض زیادی با آمیکرون نشوند.
پناهی گفت: هر فردی که علائم بیماری را داشته باشد مجددا آزمایش PCR می شود. هیچ درمان خاصی برای بیماری عروق کرونا قلب وجود ندارد، اما درمان کووید یک درمان علامتی است.

وی افزود: «تجمع و جلسات خانواده مهمترین دغدغه ما برای پخش آمیکرون است.

دستورالعمل های بهداشتی را نادیده نگیرید
بابک عشرتی، اپیدمیولوژیست نیز گفت: اطلاعات پزشکی آمیکرون هنوز در سطح جهان کامل نیست. بروز بیماری آمیکرون بیشتر در بالا است. درباره آمیکرون سه دوز از واکسن موثر است.
وی افزود: رعایت دستورات نباید کنار گذاشته شود. کسانی که در سه دوز واکسینه شده اند نیز باید اقدامات بهداشتی را رعایت کنند.

دکمه بازگشت به بالا