علمی و پزشکی

۳ هفته بعد از ابتلای اولیه، اُمیکرون وضعیت انفجاری خود را نشان میدهد

وزیر بهداشت با بیان اینکه معمولا پس از گذشت سه هفته از شروع آلودگی اولیه، سویای جدید حالت انفجاری خود را نشان می دهد، گفت: برای این منظور باید سریعاً نوبت سوم واکسن تزریق شود.

به گزارش باراناخبر، دکتر. بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از درمانگاه آودیسیان با بیان اینکه امروز روز بسیار بزرگی است، گفت: امروز در این کلینیک خیریه که توسط هموطنان ارمنی اداره می شود آمدیم علاوه بر تبریک به کادر بهداشتی و درمانی و کادر درمانی این مجموعه از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل این مجموعه قرار گیرد. عزیزان.”

وی ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید بتواند بهترین خدمات را به همه مردم به ویژه هموطنان مسیحی که در همه صحنه ها مانند دفاع مقدس حضور داشته و همواره پشتیبان انقلاب اسلامی بوده اند، ارائه دهد.

جزئیات نهایی اجرای طرح تهیه نسخه الکترونیک پزشکی در محل

عین اللهی درباره آخرین جزئیات اجرای طرح الکترونیکی سازی نسخه های پزشکی در کشور نیز گفت: اجرای این طرح در نقاط مختلف کشور متفاوت است، به طور کلی حدود 93 درصد محقق شده و درصد کمی باقی مانده است. به خاطر زیرساخت ها.خدایا خدا حل میشه.

وزیر بهداشت با بیان اینکه قطعا وضعیت تهران چندان خوب نیست و این طرح حدود 68 درصد اجرایی شده است، افزود: انشالله با تلاش همکاران وضعیت بهتر خواهد شد. در اجرای این طرح شرکت های بیمه حمایت زیادی دارند اما مشکلات موجود نرم افزاری نیست و بیشتر به سخت افزار مربوط می شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از شیوع سویه آمیکرون در کشور گفت: متاسفانه این سویه بسیار شایع است و می تواند به صورت تصاعدی افراد را مبتلا کند. خوشبختانه بالا بودن میزان واکسیناسیون نقطه امیدی است که در کشور داریم. در تهران 90 درصد از دوز اول واکسن و حدود 78 درصد از هر دو دوز مصرف می شود که این یک نقطه قوت است.

سومین دوز واکسن تا 80 درصد سویه آمیکرون را مسدود می کند

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، عین اللهی ادامه داد: در دنیا ثابت شده است که نوبت سوم واکسن تا 80 درصد از آمیکرون جلوگیری می کند. مهم ترین مسئله استفاده از ماسک و تزریق واکسن است. یک تا دو هفته طلایی داریم که معمولاً سه هفته بعد از شروع عفونت اولیه، سویای جوان حالت انفجاری خود را برای این منظور نشان می دهد و در امکانی که داریم باید سریعاً نوبت سوم واکسن تزریق شود.

وزیر بهداشت در پایان بر رعایت فاصله ها تاکید کرد و گفت: امیدواریم با تلاش اصحاب رسانه و حمایت شهروندان بتوانیم وضعیت خوبی را که در کشور شاهد آن هستیم حفظ کنیم. “

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا