علمی و پزشکی

ضرورت آمادگی برای مواجهه با پیکهای بعدی کرونا / خطر عادی انگاری اوضاع و بازگشت به شرایط قبلی

به گزارش شفاف ، دکتر. سعید نمکی در ابتدای جلسه که با حضور اعضای مرکز تهیه دارو و تجهیزات پزشکی برگزار شد ، ضمن تأکید بر ادامه پروتکل های بهداشتی در همه مراسم و مناسبت ها ، گفت: پروتکل های بهداشتی باید به طور جدی رعایت شود ، با دقت و به طور مداوم دنبال می شود ، عادی سازی در شرایطی که سیستم مراقبت های بهداشتی تمام تلاش خود را می کند تا از بروز و میزان مرگ و میرها در تمام مدت بکاهد ، بدون شک ما را به شرایط خطرناک اپیدمی بیماری کرونا برمی گرداند.

به گفته وزارت بهداشت ، وی افزود: برگزاری مراسم و آئین های مغایر با رویه های بهداشتی باعث بدبختی مضاعف ما خواهد شد ، به این معنا که همه این دستاوردهای عالی در مدیریت بیماری ها و اپیدمی ها به محراب منتقل می شود. .

وزیر بهداشت با اشاره به موفقیت نظام سلامت در تأمین داروی بهینه مورد نیاز افراد در سخت ترین شرایط گفت: بسیاری از این موفقیت ها محصول رویکرد مرکز مدیریت داروها و تجهیزات پزشکی است.

وی در ادامه بر تولید داخلی و تکیه بر دانش دانشمندان محلی ، بر نقش موثر مرکز تأمین دارو و وسایل پزشکی در هماهنگی و مدیریت بخش داروها و دستگاه های پزشکی تأکید کرد.

نامکی در ادامه بر لزوم تسریع در قرار دادن تخت های بیمارستانی در دست ساخت و آمادگی سیستم مراقبت های بهداشتی برای مقابله با قله های تاج های آینده و اختصاص منابع مالی لازم برای این منظور تأکید کرد.

سپس ، دکتر محمدرضا شنساز ، رئیس سازمان غذا و دارو ، گزارشی از تأمین و تخصیص ارز برای داروها و وسایل پزشکی ، واردات مواد اولیه دارویی و وضعیت تولید داخلی را ارائه داد.

همچنین ، دکتر پیمان عشقی ، رئیس سازمان انتقال خون کشور گزارشی از تأمین ، تولید و توزیع تجهیزات غربالگری گروه های خونی ارائه داد.

دکمه بازگشت به بالا