اجتماعی

ضرورت دریافت واکسن آنفلوآنزا برای زنان باردار

باراناخبر / فارس معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تأکید بر لزوم دریافت واکسن آنفولانزا توسط مادران باردار ، گفت: تب های بالا در دوران بارداری به ویژه در سه ماهه اول بارداری عامل مهمی در بروز ناهنجاری های جنین است. .

دکتر. عبدالرسول همتی روز سه شنبه ، 27 نوامبر به خبرنگاران گفت: واکسیناسیون مادران باردار علیه این بیماری همزمان با آغاز فصل پاییز و افزایش احتمال آنفلوانزا انجام می شود. امسال قرار است حدود 15000 نفر از اعضای این گروه هدف واکسینه شوند.

وی گفت: تلقیح واکسن علائم آنفلوانزا را در زمان آلودگی کاهش می دهد. “دریافت واکسن آنفولانزا به طور متوسط ​​خطر سقط جنین را به دلیل عوارض آنفلوانزای فصلی کاهش می دهد.”

همتی ادامه داد: در هر زمان از بارداری احتمال ابتلا به آنفولانزا وجود دارد و عوارض مادر و جنین آن دور از ذهن نیست ، بنابراین تب شدید به عنوان شایع ترین علائم آنفلوانزا به ویژه در سه ماهه اول بارداری ، خطر غیرطبیعی جنین را افزایش می دهد.

وی با تأکید بر اینکه دریافت واکسن آنفولانزا در دوران بارداری امری ایمن است و در صورت بارداری در فصل آنفولانزا و صرف نظر از هفته های بارداری ، واکسن مانعی ندارد ، افزود: واکسیناسیون آنفولانزا در دوران بارداری می تواند برای مادر انجام شود. و جنین در محافظت از این بیماری.

همتی با بیان اینکه طبق گفته سازمان های بهداشتی ، واکسن آنفلوانزا برای مادر و جنین در تمام مراحل بارداری به ویژه در سه ماهه اول بارداری مفید و موثر است ، افزود: در شرایط عادی اقدامات پیشگیرانه مانند شستن دست و دوری از بیماران ، به کاهش خطر ابتلا به آنفولانزا کمک می کند ، اما در این مدت ، واکسیناسیون آنفلوانزا بهترین راه برای محافظت از مادر و جنین است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: یکی از مهمترین مزایای واکسیناسیون مادر برای جنین انتقال آنتی بادی های ایجاد شده در پاسخ به آنفلوانزا از مادر به جنین است که تا چندین ماه پس از تولد از آن محافظت می کند. عزیزم؛ به خصوص نوزادان و نوزادان زیر 6 ماه در برابر آنفولانزا و عوارض آن بسیار آسیب پذیر هستند.

وی گفت: پس از تزریق واکسن ، احتمال ابتلا به آنفولانزا نزدیک به صفر است ، زیرا واکسن حاوی ویروس زنده نیست ، در حالی که ویروس زنده باعث ایجاد آنفولانزا می شود. ، اما ممکن است در کاهش علائمی که ممکن است با علائم بیماری کووید اشتباه گرفته شود 19 موثر باشد.

همتی با بیان اینکه این واکسیناسیون خطر عفونت های احتمالی دستگاه تنفس فوقانی ناشی از آنفولانزا را کاهش می دهد ، ادامه داد: واکسن آنفلوانزا از شدت بیماری می کاهد و با توجه به امکان ادامه آنفولانزا ، واکسن از ابتدا تزریق می شود. پاییز تا آن زمان می تواند موثر باشد.

معاون علوم پزشکی شیراز گفت: “تاکنون 85٪ مادران باردار در منطقه تحت مدیریت این دانشگاه شناسایی شده اند ، واکسینه شده اند که علیه آنفلوانزا تزریق شده و این روند تا پایان فصل سرما ادامه خواهد داشت.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا