اجتماعی

ضرورت اجرای دستورالعمل‌های پیشگیری از کرونا در پادگان‌های ناجا

بهداد ناجا معاون مدیرکل بهداشت ، با تأکید بر لزوم اجرای صحیح دستورالعمل های پیشگیری از تاج در پادگان ها و مراکز آموزشی ناجا ، از ادامه کنترل و نظارت بر سلامت پرسنل خدمات خبر داد.

به گزارش باراناخبر دکتر عباس عظیمی کیا اظهار داشت: از ابتدای شیوع تاج ، پیروی از اصول بهداشتی و پیشگیرانه و استانداردها و معیارها در پادگان ها و مراکز آموزشی به دلیل تنوع این مراکز و جمع آوری افراد مورد توجه و پیگیری های بسیاری قرار گرفته است.

معاون مدیرکل بهداشت بهداد ناجا ادامه داد: در همین راستا دستورالعمل های کنترل و پیشگیری از تاج که توسط وزارت بهداشت تهیه شده است به کلیه پادگان ها و مراکز آموزشی ناجا ابلاغ شد.

وی افزود: طبق این دستورالعمل ها ، کلیه مراکز آموزش ناجا موظف هستند طرح مسافت اجتماعی را عملی کنند و به فاصله یک تا 1.5 متر در کلیه روابط و فعالیت های دانش آموزان اعم از برنامه های آموزشی ، مذهبی و غیره احترام بگذارند. “در این مراکز اجباری است.”

عظیمی کیا تأکید کرد: در برقراری ارتباط با رهنمودهای بهداشتی و پیشگیری ، تعدیل شده است به گونه ای که اصل آموزش در این مراکز در سایه ها باقی نمی ماند. به همین دلیل ، در زمان تعطیلی مراکز آموزشی ، با هماهنگی و ایجاد معاونت آموزشی و آموزش ناجا ، برای اولین بار از ظرفیت فضای اینترنت برای تدریس چندین دوره استفاده شد.

وی به دو شیفت در سالن های ناهار خوری ، ممنوعیت استفاده از تختخواب در آسایشگاه ها ، بستن مراسم صبحگاهی ، لغو تعطیلات تعطیل و محدود کردن آموزش های حضوری و همچنین سایر اقدامات درمانی و جلوگیری از تاج در مراکز آموزشی و پادگان اشاره کرد. . : تمام کارمندان Payver و کارهای روزانه هنگام ورود به این مراکز و بررسی بیماری عروق کرونا قلب کنترل می شوند.

بهداد ناجا معاون مدیرکل بهداشت نیز به امتحانات کنکور تازه واردان اشاره کرد و گفت: “کارکنان تازه وارد از زمان بازگشت به سیستم خانه داری ، آموزش های پیشگیری و پیشگیری را انجام می دهند.” آنها قبل از استفاده در بیماری عروق کرونا مورد بررسی قرار می گیرند.

وی در خصوص تهیه اقلام بهداشتی و درمانی شخصی در پادگان ها و مراکز آموزشی ، اظهار داشت: این مراکز در توزیع اقلام بهداشتی از قبیل ماسک ، دستکش و راه حل های ضد عفونی کننده اولویت داشته اند و تلاش می شود تا اطمینان حاصل نشود. این فقدان

عظیمی کیا گفت: نظارت بر بازدیدها برای شناسایی موانع و کمبودهای بهداشتی در پادگان ها و مراکز آموزشی و تلاش برای رفع این مشکلات از جمله برنامه هایی است که در دستور کار این اداره کل قرار دارد و برای تقویت و ادامه نظارت برای کنترل و جلوگیری از شیوع کرون کشورهای گزارش شده

بهداد ناجا معاون مدیرکل بهداشت و سلامت در ادامه با تأکید بر نقش آموزش به عنوان پایه و اساس سلامت و رفتارهای پیشگیرانه و تصریح کرد: کورونا هنوز در کنار ما است و همه ما هنوز هم موظف هستیم به شدت دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی با تأکید بر سه اصل فاصله اجتماعی ، استفاده از ماسک در اماکن شلوغ و پر رفت و آمد و احترام به بهداشت دست و پا اظهار کرد: با وجود گمانه زنی ها درباره شروع موج دوم شیوع تاج ، اگر اصول اولیه را با آن دنبال کنیم با مشکلات جدی روبرو نخواهیم شد.

کیا گفت: “فرض کنیم همه سطوح کثیف هستند و فراموش نکنید که اغلب 20 ثانیه دستان خود را بشویید ، و همچنین از ماسک هایی استفاده کنید که دارای پوشش مناسب باشند.” ماسک های پارچه ای و شستشو بعد از هر بار استفاده برای شستشو و اتو کردن مناسب هستند و در نهایت باید همه آنها را ناقل بیماری بدانیم و مسافت ایمن را جدی بگیریم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا