اجتماعی

کرونا و کارهای زیادِ وزیر بعدی بهداشت

معاون سابق وزیر بهداشت مهمترین اولویت های وزیر و وزارت بهداشت دولت سیزدهم را تشریح کرد.

دکتر. سید حسن امامی رضوی در مصاحبه با باراناخبر ، وزیر بهداشت در مورد اولویت های اصلی دولت سیزدهم گفت: مهمترین اولویت ها در سیاست های کلی بهداشت ذکر شده است اما مشکل این است که عملی نشده اند.

وی در عین حال افزود: مطمئناً در شرایط فعلی اولویت اول ما موضوع تاج است که نیاز به مدیریت صحیح دارد ؛ تلاش مسئولان قبلی در این زمینه وجود دارد و ما در مبارزه با کرونا شهدای زیادی داده ایم ، اما مشکلات دوره فعلی باید حل شود. تأمین سلامت مردم از طریق واکسیناسیون مناسب و بهبود ارائه خدمات در زمینه کرونا باید به اولویت نخست وزیر بعدی تبدیل شود.

وی افزود: به دنبال انتشار کرونا ، موارد زیرساختی مانند برنامه پزشک خانواده ، خلوص ارائه دهندگان خدمات ، رفع تعارض منافع در بخش بهداشت و تعیین منابع کافی برای سیستم بهداشت برای ارائه خدمات مناسب مهم.” در حال حاضر ، اگرچه قرار بود طرح تحول سلامت هزینه های مردم را کاهش دهد ، اما مردم دارای مشکلات بیمه ای هستند که یا تحت پوشش بیمه نیستند یا به دلیل ناکافی بودن منابع بیمه ، پوشش بیمه ای کافی نیست و مردم از هزینه های بهداشتی رنج می برند.

امامی رضوی در مورد نقاط ضعف و قوت اجرای طرح تحول سلامت در دولت یازدهم و دوازدهم ، اظهار داشت: در ابتدا وقتی منابع کافی برای این طرح دیده می شد ، این طرح توانست زمینه سلامتی را احیا کند اما بعد زیرا منابع مالی پایدار ، علی رغم قول رئیس جمهور به وزیر بهداشت وقت ، برای این پروژه دیده نشد ، از این پروژه حمایت شد و منابع کافی نبودند ، و اگرچه اقدامات خوبی انجام شد ، اما ناتمام ماند.

وی افزود: از طرف دیگر ، در زمینه بهبود زیرساخت ها و توزیع نیروی کار خوب به مناطق محروم ، اقدامات مناسبی انجام شد که این اقدامات نیز ناتمام ماند ؛ بنابراین دولت بعدی کارهای زیادی در زمینه بهداشت دارد .

امامی رضوی در ادامه تأکید کرد: اولین استراتژی وزیر بهداشت آینده ، جلب حمایت است تا سلامت اولویت اصلی دولت سیزدهم باشد. البته ، تا آنجا که من می دانم ، رئیس جمهور منتخب دارای دو مزیت اصلی است ، نخست محافظت از جان مردم و دوم تأمین معیشت مردم و با تحقق این اهداف ، سایر موارد به تدریج حل خواهد شد.

وی افزود: دو مرحله برای بهبود اوضاع در زمینه طرح تحول سلامت ، تأمین منابع و اصلاح زیرساخت ها و قوانین و مقررات مهم است.

در پایان معاون بهداشت سابق وزارت بهداشت اظهار داشت: در زمینه مدیریت تاج علی رغم تلاش های وزارت بهداشت اما دولت عملکرد خوبی نداشت و حمایت خوبی هم نکرد. مسئله اصلی اکنون تأمین واکسن کرونا است ، چه در داخل و چه در خارج. از طرف دیگر ، وزیر بهداشت بعدی باید ویروس را محدود کند و مردم را محدود نکند. در واقع ، تشخيص مشابه تشخيص داده شده در طرح شهيد سليماني بايد با شدت ادامه يابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا